سمانه شاددل روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برای احداث یک پل عابر پیاده 350 میلیون تومان هزینه می شود و طبق بررسی های انجام گرفته در نقاط مختلف شهر زنجان این پل ها درحد امکان ایجاد شده اما شهروندان استقبال نمی کنند و این موضوع به علل های مختلفی باز می گردد.
وی اظهار کرد: عموم مردم نبود پله برقی در پل های عابر پیاده را از علل مهم استفاده نکردن خود بیان می کنند و این در حالی است برای انجام این کار و راه اندازی آسانسور و زیر ساخت های لازم ان به 250 میلیون تومان دیگر هزینه نیاز دارد که در مجموع هزینه 600 میلیون تومانی را در بر می گیرد.
شادددل افزود: بر این اساس برای رفاه خاطر شهروندان پل های های عابر پیاده واقع در بیمارستان ولی عصر(عج) ؛ مرکز آموزشی درمانی تخصصی و آیت الله موسی زنجان برقی و مجهز به آسانسور می شوند و پل میدان روزبه زنجان نیز مراحل اماده ساز ی خود را طی می کند.
وی بیان کرد: مکانیزاسیون تمامی پل های عابر پیاده هزینه هنگفتی را می خواهد و با توجه به محدویت منابع مالی از توان شهرداری خارج بوده و ورود بخش خصوصی می تواند به شتاب بخشی کارها و طی فرآیند های لازم در این بخش کمک فراوانی کند.
مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری زنجان ادامه داد: طبق هدف گذاری انجام گرفته 15 پل عابر پیاده جدید در شهر زنجان از طریق تهاتر تبلیغاتی از طریق بخش خصوصی واگذار می شود و این کار پس از اخذ مجوز های لازم و انتشار و فراخوان انجام خواهد گرفت.
وی یاداوری کرد: در صورتی که این کار انجام نگیرد، شهرداری قصد دارد در بودجه سال آینده 2 پل عابر پیاده در 2 نقطه حادثه خیز شهر زنجان احداث کند که در مجموع 700 مییلون اعتبار نیاز دارد.
مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری زنجان ادامه داد: تردد ناگهانی عابر پیاده در خیابان و بزرگراه ها کنترل راننده وسیله نقلیه را با مشکل مواجه می کند و پل های عابر پیاده برای ایمنی آمد و شد و حفظ جان شهروندان نصب و راه اندازی شده است که بیشتر مردم به این موضوع توجهی چندانی ندارند.
به گفته وی، برای هر پل عابر پیاده 2 دستگاه آسانسور بایدنصب شود که محاسبات نشان می دهد250 میلیون تومان هزینه به همراه دارد و این معاونت برای رفع این مشکل به دنبال سرمایه گذاری بخش خصوصی است.
به گزارش ایرنا، شهر زنجان با سه منطقه شهرداری 430 هزار نفر جمعیت دارد.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی ** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.