عزیز فیلی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح جامع کلانشهر اراک در سال ها پیش تهیه شده و در نشست شورای برنامه ریزی استان مورد نقد و بررسی همه دستگاه های اجرایی قرار گرفته است و نواقص و کاستی های موجود در این طرح باید در اسرع وقت از سوی مشاور ذیصلاح اصلاح شود.
وی بیان کرد: گسترش محیط شهری کلانشهر اراک لزومتصویب هر چه زودتر این طرح را در شورای برنامه ریزی استان ضروری کرده و این مصوبه باید در کمترین زمان ممکن برای انجام مراحل قانونی به شورای عالی معماری و شهرسازی کشور ارسال شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی طرح 55 متری(بزرگراه امیرکبیر) را یکی از مشکلات اساسی در طرح جامع کلانشهر اراک دانست و گفت: مشاور طرح جامع کلانشهر اراک باید علاوه بر ارائه دقیق مزایا و معایب اجرای طرح 55 متری پیشنهادات جایگزین را نیز مورد مطالعه قرار دهد و برای تصویب در شورای برنامه ریزی استان ارائه کند.
وی تصریح کرد: بیش از 14 سال از انجام مطالعات اولیه طرح 55 متری اراک می گذرد و دستگاه های متولی از قبیل شهرداری و شورای اسلامی شهر به دلیل هزینه بالای اجرای این طرح توان انجام آن را ندارند و از طرفی نیز ساکنان محدوده و حریم این طرح نیز از بلاتکلیفی گلایه دارند.
فیلی با بیان اینکه طول خیابان 55 متری اراک از میدان حضرت ولیعصر(عج) تا خیابان میرزای شیرازی حدود 2 کیلومتر طراحی شده، اظهار کرد: اعتبار برآورد شده برای ساخت این بزرگراه بیش از 10 هزار میلیارد ریال است.
وی ادامه داد: انجام این طرح عمران شهری با این هزینه سنگین باید دارای توجیه اقتصادی و از همه مهمتر اثربخشی عملی در کاهش ترافیک و آلودگی هوا باشد.
طرح جامع کلانشهر اراک پس از تصویب در شواری برنامه ریزی استان به شورای عالی شهرسازی و معماری کشور ارجاع می شود که با تصویب آن شورا به شهرداری و دستگاههای ذیربط ابلاغ و ملاک عمل شهرداری و سایر دستگاهها برای اجرای طرح های پایین دستی خواهد بود.
پروژه 55 متری از سال 1383 در دستور کار شهرداری اراک قرار دارد که به دلیل نبود ردیف اعتباری و کمبود منابع مالی برای تملک عرصه های مردمی با کندی و تعلل همراه است.
3017/ 6013/خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.