به گزارش ایرنا، اسدالله درویش امیری روز پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه فرماندار سابق و جدید شهرستان زنجان به حساسیت حضرت امام خمینی(ره) نسبت به تدوین قانون اساسی بلافاصله پس از به نتیجه رسیدن انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: به طور معمول در کشورهایی که انقلاب در آنها اتفاق می افتد تا مدتی به سمت تدوین و اجرای قانون نمی روند ولی حضرت امام خمینی(ره) با درک عمیق گذشته، آینده را پیش بینی کرده بودند و بر اداره کشور حول محور قانون تاکید کردند.
وی به نامه حضرت امام علی (ره) به مالک اشتر اشاره کرد و ادامه داد: در کشوری که مردمش عشق و ارادت به امیرالمومنین (ع) را دارند رسالت و وظیفه کارگزاران برای مدیریت و اداره جامعه بسیار سنگین است.
درویش امیری به ضرورت تمکین به قانون در اداره امور تاکید کرد و گفت: قانون و به ویژه قانون اساسی که مادر همه قوانین است باید ملاک اداره امور کشور باشد.
وی به اجرای دقیق قانون اساسی اشاره و خاطرنشان کرد: از بسم الله قانون اساسی تا خط و نقطه پایان آن باید در اداره امور جاری شود.
استاندار زنجان گفت: اگر هر کدام از ما در هر مسئولیت و در هر قوه ای بخواهیم قانون را زیر پا بگذاریم، با این نحوه عمل، مردم را نیز به ایجاد هرج و مرج و بی نظمی در جامعه تشویق می کنیم، بنابراین هر کس در هر مسئولیت و لباسی بخواهد قانون را نادیده بگیرد، در ایجاد هرج و مرج و بی نظمی در کشور مشارکت کرده است.
وی به نا آرامی های چند روز گذشته اشاره کرد و افزود: در این چند روز عده ای قانون شکن و خودسر، کارهایی انجام دادند که باعث دلخوری ملت شد.
درویش امیری با بیان اینکه اعتراض و انتقاد حق مردم است، اظهار کرد: هیچ کس نمی تواند جلوی انتقاد را بگیرد چرا که قانون این حق را به مردم داده ست، منتهی اعتراض با تخریب اموال عمومی سازگار نیست.
وی با بیان اینکه همواره نارضایتی و ناراضی از دهه 60 تا کنون وجود داشته است، گفت: وجود نارضایتی فقط مربوط به این دولت نیست و در ادوار مختلف نسبت به رویکرد دولت ها نارضایتی هایی وجود داشته است.
استاندار زنجان گفت: چه کسانی به خودشان اجازه می دهند از نارضایتی و انتقاد مردم سو استفاده کرده و جامعه را به سمت هرج و مرج و ناامنی بکشند و به اموال عمومی و اموال مردم و بیت المال تعرض و تجاوز کنند؟
وی افزود: ملت ایران، چه افراد و اشخاص مغرض داخلی و چه جریان های کثیف خارجی را که در صدد تحریک عده ای نوجوان و جوان از طریق فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای هستند را نخواهد بخشید.
استاندار زنجان از حضور مردم استان زنجان برای محکومیت نا آرامی ها قدردانی کرد و گفت: زنجان از اولین استان هایی بود که مردم در آن جلوی آشوبگران ایستادند.
وی با بیان اینکه مشکلات مردم باید در مسیر گفت و گو و ارائه راهکار و شنیدن حقایق حل شود، یادآور شد: ما می دانیم که مردم از نظر اقتصادی با مشکلاتی مواجه هستند اما با هرج و مرج نمی شود مشکلات را حل کرد.
استاندار خطاب به مردم گفت: هر جا کوتاهی کردیم و نتوانستیم به وظایفمان عمل کنیم، از شما عذرخواهی می کنیم.
وی از نیروی انتظامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و اداره کل اطلاعات استان در مدیریت ناآرامی های اخیر قدردانی کرد و افزود: نیروی انتطامی با اقتدار و همراه با اخلاق و ادب و احترام در مقابل قانون شکنان ایستاد.
استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مسئولیت فرمانداری شهرستان زنجان به عنوان مرکز استان واجد حساسیت و اهمیت زیادی است، افزود: انتظار از مدیران این است تا با سرعت عمل در کار و تصمیم گیری و در کنار مردم، حل مشکلات را سرلوحه فعالیت خود قرار دهند.
به گزارش ایرنا، در این مراسم رضا عسگری به عنوان فرماندار شهرستان زنجان معرفی و از خدمات بهروز مهدوی که به مدت 44 روز سرپرستی فرمانداری را بر عهده داشت، قدردانی شد.
گفتنی است پیش از مهدوی، رسول بیات از مهرماه سال گذشته 13 ماه فرماندار زنجان بود.
رضا عسگری دانش آموخته رشته حقوق خصوصی با بیش از سه دهه سابقه کار پیش از انتصاب به عنوان فرماندار زنجان ، فرماندار شهرصنعتی البرز در استان قزوین بوده است.
وی چندین سال به عنوان معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری زنجان و نیز بخشدار مرکزی زنجان در این شهرستان سابقه خدمت داشته است.
معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری ویژه کرج ، سرپرست فرمانداری آبیک ، بخشدار آبیک، بخشدار مرکزی بویین زهرا، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی قزوین و بیش از یک دهه کار رسانه ای در ایرنا از جمله دیگر سوابق اجرایی عسگری بشمار می رود.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبری** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.