به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید اسماعیل شاکر در خطبه های نمازجمعه امروز اردکان افزود: بنا بر امار وقتی انقلاب پیروز شد حدود 47.5 درصد بی سواد در کشور بودند، جمعیت ان زمان حدود 36 میلیون بود و هم اکنون بنا بر امار بیش از 98 درصد مردم باسواد هستند .
وی اضافه کرد: اسلام ترویج علم و سواد می کند ، اهل بیت (ع) تاکید کردند، هرچه مردم اگاه تر و عالم تر شوند حقانیت معارف اسلام را بیشتر متوجه می شوند .
وی اضافه کرد: برعکس بعضی از ادیان انحرافی که هرچی مردم باسوادتر شوند از ان دین زده می شوند اما معارف اسلام به گونه ای است که هر چه مردم باسوادتر و با عالم تر شوند پایندیشان به این موضوع بیشتر می شود .
امام جمعه اردکان در ادامه سالروز حماسه 9 درماه را گرامی داشت و خاطر نشان کرد : روز بصیرت و میثاق ملت با ولایت پیام اصلی 9 دیماه است ،ایستادگی اکثریت مردم با همه اختلاف سلیقه هایی که داشتند بر سر اصل نظام و ارمان های این نظام بوده که با مجاهدت های سختی به دست امده است .
خطیب جمعه اردکان گفت : ولایت فقیه ، قانون اساسی و اسلامیت نظام، 9 دیماه ثابت کرد که مردم پای این ارمان ها ایستاده اند و از برکات این فتنه ای که در سال 88 بپا شد این بود که جایگاه امامت و ولایت در کشور ما خیلی برجسته و اشکار شد .
شاکر گفت : امروز عده ای در صدد تحریف حماسه 9 دیماه هستند، همه باید بدانند اگر مظلوم فتنه 88 هم ظالم بشود و اگر طرف های این موضوع اعتقادشان نسبت به نظام عوض شود دامن مقصران و حامیان فتنه پاک نخواهد شد انهایی که این نظام را تا لب پرتگاه بردند جان و مال مردم امنیتش از دست رفت .
اردکان 98 هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع است.
7544/ 6197 خبرنگار: مژگان دشتی** انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.