به گزارش ایرنا، اسدالله درویش امیری در شورای معادن استان زنجان افزود: معادن انفال و متعلق به عموم مردم و بیت المال است و عواقب و تبعات هر تصمیمی در این زمینه باید بطور کامل بررسی شود.
درویش امیری اظهار کرد: باید در کنار اکتشاف و بهره برداری از معادن به مسائل زیست محیطی توجه داشت تا به محیط زیست آسیب نرسد.
استاندار زنجان به نتیجه جلسه های کارشناسی برگزار شده در سازمان محیط زیست کشور در زمینه مدیریت پسماندها سرب و روی اشاره کرد و گفت: نباید زمان را از مردم استان گرفت و باید به سرعت برای مدیریت این پسماندها تصمیم گیری کرد.
وی خاطر نشان کرد: 15 تا 20 سال است که دستگاه های متولی درگیر ساماندهی این پسماندها هستند و به نظر می رسد پس از این مدت طولانی زمان اجرای یک تصمیم قطعی و منطقی فرا رسیده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان هم در ادامه این جلسه گفت: پیش از این شورای عالی معادن در سطح عالی برگزار می شد و استان ها اختیار چندانی در این زمینه نداشتند.
ناصر فغفوری اظهار کرد: هفته گذشته نامه ای خطاب به استانداران از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت برای برگزاری شورای معادن در استان ها و تفویض اختیار به استانداران ابلاغ شد.
وی تاکید کرد: نبود اختیار تصمیم گیری در مورد مشکلات معدن داران زمان رسیدگی به مسائل مطرح شده را طولانی می ساخت که با تفویض اختیارات این زمان کاهش پیدا می کند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان هم در ادامه گفت: باید برنامه ریزی برای معادن و رسیدگی به مشکلات آن را با مطالعات آمیش سرزمین تطبیق داد تا در بلند مدت مشکل جدیدی برای استان ایجاد نشود.
شهرام طهماسبی ابراز کرد: از سوی دیگر فعالیت های معدنی باید به گونه ای انجام شود که پس از پایان عملیات معدنکاری، مشکل زیست محیطی ایجاد نشده و آثار مخربی باقی نمانده باشد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان هم در ادامه این جلسه گفت: تصمیم های نهایی برای ساماندهی پسماندهای شهرک روی زنجان با حضور استاندار و در سازمان محیط زیست کشور گرفته شد.
سید رضا موسوی افزود: طی جلسه ای که با حضور استاندار و معاون سازمان محیط زیست کشور در همین سازمان برگزار شد، برای ساماندهی و مدیریت این پسماندها 2 تصمیم گرفته شد.
وی یادآورشد: بر اساس همین تصمیم گیری، از سویی اقداماتی برای مکان دائمی مدیریت پسماندها و از سوی دیگر برنامه ریزی برای مدیریت زیست محیطی باطله های کنونی انجام می شود.
به گزارش ایرنا، پنج میلیون تن پسماند سرب و روی در شهرک صنعتی تخصصی روی دپو شده است و طی سال جاری مسئولان محیط زیست و صنعت و معدن استان در تلاش برای ساماندهی و گرفتن تصمیم قطعی برای ساماندهی آن بوده اند.
روز دوشنبه چهارم دی جاری جلسه تعیین تکلیف محل انبار پسماندهای شهرک روی زنجان با حضور دکتر تجریشی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور، استاندار زنجان و اعضای هیات امنای شهرک تخصصی روی زنجان برگزار شد.
شهرک صنعتی روی در 15 کیلومتری جنوب شهر زنجان و در کنار جاده بیجار قرار دارد.
3001/8068
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.