به گزارش ایرنا، شرکت چینی پیوسته سهند با سه واحد تولیدی اقدام به سرمایه گذاری هفت هزار میلیارد ریالی و اشتغال 280 نفری در زنجان کرده و این روزها سخن از پلمپ واحد ایجرود آن مطرح شده است.
مدیر روابط عمومی اداره کل محیط زیست خبر پلمپ واحد ایجرود این شرکت تولید انواع فرآورده های آهن و فولاد را منتشر کرد و علت آن را انتشار آلایندگی آن در هوا برشمرد.
اما این خبر از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان رد و در مقابل خبر فعالیت آن بدون وجود مشکلی مطرح و اعلام شد.
علی کلانتری معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با تاکید بر اینکه این واحد صنعتی تعطیل نیست و پلمپ نشده است، گفت: هم اکنون واحد فرومنگنز پیوسته سهند فعالیت می کند اما کوره آن به خواست خود مدیران این شرکت خاموش شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان هم در این زمینه گفت: این واحد صنعتی به علت مشکلاتی که در تولید و فروش چدن داشت، از چندی قبل اقدام به غیر فعال کردن کوره و تلاش برای وارد کردن قطعات جدید کرده است که تا فروردین سال آتی تجهیز و فعال سازی آن زمان می برد.
ناصر فغفوری با رد خبر پلمپ واحد ایجرود شرکت پیوسته سهند افزود: پلمپ و تعطیلی هر کدام از واحدهای تولیدی بدون مجوز و مصوبه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید امکان پذیر نیست.
وی یادآورشد: صبح پنجشنبه سهامداران چینی این شرکت در سازمان صنعت و معدن حضور داشتند و هیچ خبری از پلمپ این شرکت نگفتند.
فغفوری تاکید کرد: بر اساس پیگیری های انجام شده، مدیران این شرکت در زمان مراجعه کارشناسان محیط زیست، از دادستانی ایجرود مهلت اصلاح و رفع آلایندگی گرفته اند و کار به مرحله پلمپ نکشیده است.
امجد باقری مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان اما با تاکید بر پلمپ این واحد صنعتی گفت: این واحد با حضور همکاران ما عصر چهارشنبه پلمپ شد و فعالیت آن خبر از شکسته شدن پلمپ می دهد.
باقری تصریح کرد: بارها به این شرکت به علت انتشار آلودگی در هوا اخطارهای مکرر داده شده اما از سوی مسئولان آن توجهی به این موضوع نشده است.
وی اظهار کرد: خودداری از پلمپ این واحد صنعتی، از بحث مهلت خارج بود و روند کار محیط زیست این است که با پایش های فصلی و ماهانه اخطارهای لازم برای واحدهای صنعتی آلاینده صادر می شود و در صورت بی توجهی و تکرار، موضوع به مراجع قضایی ارجاع می شود.
باقری ادامه داد: در خصوص شرکت پیوسته سهند، با شکایت اداره محیط زیست ایجرود رای به پلمپ این واحد صنعتی صادر و از ادامه فعالیت آن جلوگیری شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اعلام فعال بودن شرکت پیوسته سهند، گفت: به حتم کارشناسان محیط زیست مراجعه کرده و تذکر و اخطار داده اند و اداره کل محیط زیست در زمانی که فرآیند اداری طی می شود می توانست موضوع تعطیل و پلمپ کردن این واحد صنعتی را در کارگروه تسهیل مطرح تا مصوبه آن را دریافت کند.
فغفوری با بیان اینکه حمایت از اشتغال افراد شاغل در واحدهای تولیدی مهمترین اولویت و دستور کار کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید است، اضافه کرد: هم اکنون بیش از 230 نفر در این واحد صنعتی مشغول به کار هستند و اشتغال این تعداد هم برای منطقه ای همچون ایجرود بسیار حایز اهمیت است.
وی تاکید کرد: مسائل زیست محیطی استان باید از برداشت های شخصی به دور باشد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایجرود هم با تائید خبر پلمپ این شرکت گفت: اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان با تمام واحدهای تولیدی و خدماتی حوزه استحفاظی در صورت رعایت نکردن مسائل زیست محیطی و ایجاد آلودگی برخورد قانونی خواهد کرد.
حامد تقی بیگلو با بیان اینکه شرکت های تولیدی فعال در شهرستان ایجرود به شکل مستمر در دست پایش هستند افزود: انتظار داریم واحدهای صنعتی و خدماتی نسبت به رعایت الزامات زیست محیطی حساسیت بیشتری داشته باشند که در غیر این صورت برابر قوانین و مقررات برخوردهای لازم انجام خواهد گرفت.
وی اظهار کرد: شرکت ریخته گری پیوسته سهند، نیز پس از اخطارهای متعدد و بازدیدهای انجام شده به خاطر رعایت نکردن ضوابط و بی توجهی به رفع مشکل آلایندگی، بنا به دستور مرجع قضایی این شهرستان، حوالی ساعت 17 عصر چهارشنبه هفته گذشته پلمپ شد.
وکیل شرکت پیوسته سهند هم با رد پلمپ شدن این واحد صنعتی گفت: شرکت در حال حاضر پلمپ نشده و با هماهنگی مدیرعامل و مسئولان برای اصلاح روند تولید از چندی قبل به خواست خود متوقف شده تا فیلترهای آلاینده را اصلاح کند.
مجید اوصانلو افزود: مساله مورد ادعای سازمان محیط زیست تا سه روز آینده برطرف می شود.
وی ابراز کرد: هم اکنون 230 نفر به طور مستقیم و در مجموع 400 نفر به شکل مستقیم و غیر مستقیم در شرکت پیوسته سهند واحد ایجرود مشغول به کار هستند و تعطیلی این واحد می تواند یک بحران کارگری و مشکل امنیتی ایجاد کند.
از سال 92، طرح تولید شمش چدن در زنجان با حجم سرمایه گذاری 2 میلیون و 400 هزار دلار و اشتغالزایی 900 نفر و در سال 93، خط تولید میله و میلگرد با سرمایه گذاری 10 میلیون و 630 هزار دلار و اشتغالزایی 200 نفر آغاز شد.
در سال 94، خط تولید آهن و فولاد اسفنجی شرکت پیوسته سهند با سرمایه گذاری 14 میلیون و 490 هزار دلار و اشتغالزایی 130 نفر در استان زنجان آغاز شد و در پنج ماهه سال 95، اجرای طرح تولید میله و میلگرد با سرمایه گذاری یک میلیون و 700 هزار دلار و اشتغالزایی 30 نفر در دستور کار قرار گرفت.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.