سید مرتضی خاتمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه لایحه بودجه با وجود نقاط قوت کاستی هایی هم دارد، افزود: به عنوان مثال ما دوباره به سمت استفاده از اوراق قرضه رفتیم و حجم عملیاتی بودجه را بالا بردیم بدون اینکه تضمینی برای اجرای آن در نظر بگیریم.
وی به سهم اعتبارات مربوط به اشتغال در لایحه بودجه اشاره کرد و ادامه داد: با وجود اینکه بخش زیادی از اعتبارات به اشتغال اختصاص داده شده است ولی جای تعریف ساز و کارهای مشخص برای اشتغال، خالی است.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعتبارات نظام سلامت، گفت: اگر بخواهیم نظام ارجاع و پزشک خانواده را اجرا کنیم، باید تکیه گاهمان بیمه درمان و بیمه سلامت باشد، ولی در لایحه بودجه اعتبارات این بخش با کاهش مواجه شده است.
وی به کاهش اعتبارات تملک دارایی هایی دستگاه ها از جمله وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اشاره کرد و گفت: حساسیت اعتبارات تملک دارایی در حوزه بهداشت و درمان به دلیل طرح های مختلفی همچون احداث بیمارستان ها بالا است و این امر باید مورد توجه قرار گیرد.
خاتمی به وقوع زلزله در مناطق مختلف کشور و کاستی های امدادی موجود در کشور اشاره کرد و گفت: انتظار این است در کمیسیون تلفیق در جهت توجه به این موضوع، مواردی در لایحه بودجه تغییر کند.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.