سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی در حاشیه این آیین در گفت وگو با ایرنا گفت: فضای فیزیکی بخش اورژانس بیمارستان امام خمینی این شهرستان در حال حاضر 450 متر مربع است که به یک هزار متر افزایش می یابد.
دکتر جواد جواهری افزود: با افزوده شدن 550 متر مربع به فضای کنونی، شمار تخت های این بخش از 9 تخت به 20 تخت افزایش می یابد.
وی بیان کرد: یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار برای توسعه این بخش اختصاص یافته که با به پایان رسیدن عملیات اجرایی همه تجهیزات آن نیز تامین می شود.
سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی خمین گفت: 2 متخصص طب اورژانس 12 ساعت در روز به ارائه خدمات در این بخش مشغولند که با توسعه این بخش، خدمات 24 ساعته می شود.
دکتر جواهری بیان کرد: روزانه 250 بیمار در بخش اورژانس تنها بیمارستان این شهرستان از خدمات بستری و سر پایی بهره مند می شوند.
وی ادامه داد: با ارتقای دانشکده پرستاری به دانشکده علوم پزشکی و تشکیل اهداف سازمانی 90 درصد از نظر آموزشی و 100 درصد از نظر اعتباری از دانشگاه علوم پزشکی اراک مستقل شده است.
جواهری بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 40 میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی و توسعه تنها بیمارستان خمین هزینه شده است .
سرپرست دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: در راستای برنامه تحول سلامت تاکنون 210 میلیارد ریال برای ارتقای شاخص های بهداشتی و درمانی در این شهرستان هزینه شد.
جواهری فزود: این میزان اعتبار شامل 75 میلیارد ریال در بخش عمران، 90 میلیارد ریال در بخش کمک به بخش درمان تحت عنوان کاهش پرداختی بیماران،هتلینگ، ارتقای ویزیت، ماندگاری و ترویج زایمان طبیعی، 15 میلیارد ریال در بخش زیر ساخت های بهداشتی و 30 میلیارد ریال نیز در بخش کمک به توسعه زیر ساخت های دانشکده علوم پزشکی هزینه شده است .
فرماندار خمین نیز در این آیین گفت: در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان 35 میلیارد ریال اعتبار برای حوزه بهداشت و درمان ابلاغ شد.
سید مهدی ساداتی افزود: تلاش می شود تا با توسعه زیر ساخت های بهداشتی و درمانی در مناطق شهری و روستایی، مشکلات و کمبودهای این بخش کاهش یابد.
شهرستان خمین زادگاه امام راحل است که در جنوب استان مرکزی قرار دارد و با 105هزار نفر جمعیت دارای یک بیمارستان با خدمات درمانی و بستری و ضریب اشتغال تخت 77 درصدی است.
7277/3075/ خبرنگار: افسانه آروند *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.