به گزارش ایرنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در این خصوص گفت: هدف از این بازدید آشنایی با پیشرفت‌ های علمی کشور جمهوری اسلامی ایران و همچنین پیشرفت و دستاوردهای حوزه درمان به خصوص پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت در ایران است.
دکتر علی دل پیشه افزود: همچنین در این بازدید هدف های دیگری همچون استفاده از تجارب مشترک برای ارتقا سطح همکاری ها و ارائه خدمات بهداشتی درمانی به مردم مورد بحث و بررسی طرفین قرار گرفت.
وی یادآور شد: این هیات مالزیایی از بیمارستان های آیت الله طالقانی، کوثر ایلام و بخش های مختلف پردیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام بازدید کردند و از نزدیک در جریان امکانات، تجهیزات، ظرفیت ها و پتانسیل های دانشگاه قرار گرفتند.
رئیس دانشگاه پوترای کوالالامپور مالزی نیز ضمن قدردانی از میزبانی شایسته دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار کرد: پیشرفت‌ها و دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی ایلام در حوزه بهداشت، درمان و آموزش بسیار چشمگیر است و امیدواریم که در زمینه‌های مشترک بهترین ترین همکاری‌ها را با همدیگر داشته باشیم.
پروفسور داتین پادوکا اینی ادریس ادامه داد: شرایطی که برای مادران در بیمارستان آیت الله طالقانی به عنوان بیمارستان تک تخصصی زنان و زایمان حاکم است، شرایطی مطلوب و ایده‌آل است و شاخص هایی که برای سلامت مادران و کودکان وجود دارد، به خوبی در این بیمارستان محقق شده است.
وی افزود: بیمارستان کوثر ایلام نیز با امکانات و تجهیزات پیشرفته، قابلیت ها و ظرفیت های قابل توجهی برای خدمت دهی به بیماران برخوردار است.
رئیس دانشگاه پوترای کوالالامپور مالزی یادآور شد: بخش های دیگر حوزه آموزش در پردیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام مورد بازدید قرار گرفت و تجهیزات و امکانات در زمینه آموزش بسیار قابل توجه است که نشانگر عزم جدی مسئولان دانشگاه در تحقق اهداف و برنامه های حوزه آموزش است.
گفتنی است هیات دانشگاههای کشور مالزی ضمن بازدید از بیمارستان های آیت الله طالقانی و کوثر، از بخش های صلاحیت بالینی، خوابگاه های سطح شهر ایلام، آزمایشگاه بهداشت حرفه ای، مرکز تحقیقات میکروب شناسی بالینی، مرکز تحقیقات گیاهان دارویی، بخش های مختلف دانشکده پزشکی بازدید و همچنین با اعضای هیات‌ علمی بهداشت حرفه ای، بهداشت محیط، آزمایشگاه ها، گروه تحقیقات میکروب شناسی و تحقیقات دارویی دیدار و گفت و گو کردند.
خبرنگار: معصومه امیدی** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
6032/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.