به گزارش ایرنا، روز شنبه حدود 100 کامیوندار برای اعمال افزایش نرخ کرایه ابلاغ شده درباره حمل خاک روی دندی، خودروهای خود را در حاشیه اتوبان 22 بهمن زنجان متوقف کردند.

** شرکت زرین معدن آسیا به افزایش نرخ 15 درصدی تمکین نمی کند
معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان به خبرنگار ایرنا گفت: در جلسه ای مشترک با حضور این اداره کل، نماینده توسعه معدن روی ایران، نماینده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، نماینده امور امنیتی انتظامی استانداری، نمایندگان انجمن صنایع و معادن سرب و روی ایران، انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل کالای زنجان و نمایندگان رانندگان دندی بر افزایش 15 درصد نرخ کرایه حمل خاک روی توافق شد.
علی مدقالچی اضافه کرد: در سه سال گذشته هیچ افزایش قیمتی برای کامیوندارن حمل خاک روی دندی اعمال نشده است ، در این جلسه با توافق همه حاضران افزایش 15 درصد نرخ حمل این کالا موافقت شد.
وی اظهار کرد: رانندگان نیز نسبت به اعمال نرخ تعیین شده در این جلسه بیان شده اصرار دارند.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان یادآور شد: شرکت زرین معدن آسیا این افزایش نرخ را که بخشنامه و ابلاغ شده، اعمال نمی کند.

***تصمیم افزایش نرخ کرایه بدون حضور نمایندگان شرکت زرین معدن آسیا گرفته شده
مدیرعامل شرکت زرین معدن آسیا گفت: در صورتی که اداره کل پایانه ها خواهان افزایش نرخ کرایه حمل و نقل است، باید مراحل قانونی را طی کند و به حتم این شرکت هم تابع چارچوب های قانونی است.
شهرام کدخدایی تاکید کرد: در جلسه ای بدون حضور نمایندگان این شرکت به صورت یک طرفه تصمیم به افزایش نرخ کرایه ها گرفته شده است و به حتم این روند قانونی نیست.
وی با بیان اینکه ما خواهان اشتغال و تولید هستیم، اظهارکرد: باید افزایش نرخ کرایه ها علت خاصی داشته باشد، ضمن آنکه هرگز در پایان سال قانون اجازه افزایش نرخ ها را نمی دهد.
کدخدایی تصریح کرد: ما مخالف گرانی نیستیم اما تاکید بر اجرای اصولی برنامه ها داریم و اینکه با فشار روانی خواهان پذیرش این نرخ ها باشند، ما نمی پذیریم و بر لزوم اجرای قانون تاکید داریم.
مدیرعامل شرکت زرین معدن آسیا گفت: به حتم افرادی رانندگان این شرکت را تحریک کرده است و این شرکت مراحل قانونی را برای شکایت علیه این افراد پیگیری خواهد کرد.
یکی از کامیون داران به خبرنگار ایرنا گفت: افزایش کرایه 15 درصدی از نخستین روز دی بر اساس بخشنامه ابلاغی اعمال و فقط شرکت زرین معدن آسیا از انجام آن خودداری می کند.
رحمت الله کمالی ادامه داد: 200 کامیوندار همراه خودروهای خود امروز نسبت به مشکل پیش آمده معترض هستند و از مسئولان درخواست رسیدگی داریم.
وی افزود: این تعداد کامیوندار در معدن انگوران مشغول بکار هستند.
یکی دیگر از رانندگان گفت: شرکت زرین معدن آسیا اقدام به خرید 30 دستگاه کامیون کرده و بر اساس توافق انجام شده با رانندگان این خودروها کرایه حمل خاک آنها تا 6 سال افزایش پیدا نخواهد کرد اگرچه نرخ فرآورده های سوختی افزایش یابد.
به گزارش ایرنا، این تجمع کامیون داران هیچ گونه مشکلی را در تردد خودروهای این اتوبان زنجان به وجود نیاورده بود و تردد به صورت عادی همچون روزهای عادی جریان داشت.
شرکت زرین معدن آسیا (سهامی عام) بزرگترین تولید کننده خصوصی کنسانتره سرب و روی در ایران است که در استخراج معادن، فرآوری مواد معدنی از سنگهای معدنی، ذوب شمش های سرب و روی و تجارت فلزات پایه فعالیت دارد.
7325/8068
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشاردهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.