مهر زنجان نوشت؛ مرتضی ممیزی از ورود سه هزار و ۴۷۲ پرونده تخلف به تعزیرات حکومتی استان زنجان طی ۹ ماهه سال جاری خبر داد و گفت: در این میان سه هزار و ۵۶۵ فقره پرونده مختومه اعلام شده است.

وی مبلغ محکومیت این تعداد پرونده را ۶۹۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال اعلام کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان گفت: طی ۹ ماهه سال جاری از این تعداد پرونده ارسال شده به تعزیرات حکومتی دو هزار و ۲۳۲ پرونده در بخش کالا و خدمات بوده، ۷۷۷ پرونده در بخش کالای قاچاق و ۴۶۳ پرونده مربوط به بخش بهداشت و لوازم‌آرایشی بوده که عملکرد این اداره در این سه حوزه ۱۰۰ درصد است.

ممیزی تأکید کرد: تعداد پرونده‌های کالای قاچاق رسیدگی شده در تعزیرات حکومتی استان زنجان طی ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش دارد.

وی افزود: وظیفه ذاتی تعزیرات حکومتی رسیدگی به تخلفات اقتصادی در جامعه است و این اداره در سه حوزه وظایف خود را انجام می‌دهد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان رسیدگی به تخلفات اعم از گران‌فروشی، کم‌فروشی، احتکار، عرضه خارج از شبکه و عدم رعایت قوانین نظام صنفی و اجحافی که از سوی برخی صنوف در حق مصرف‌کنندگان انجام می‌شود را ازجمله وظایف این اداره عنوان کرد.

ممیزی تصریح کرد: اداره صلاحیت رسیدگی به تخلفات اشخاص حقوقی و حقیقی را دارد و بر اساس ماده ۱۸ قانون، تعزیرات حکومتی صلاحیت رسیدگی و اعمال مجازات را دارد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 824847
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.