به گزارش ایرنا، علیرضا زراعتچی روز چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه روسای بیمارستان های الغدیر و امدادی شهرستان ابهر، در سالن جلسات بیمارستان امدادی ابهر، افزود: بیمارستان امدادی ابهر در سال 51 به بهره برداری رسید و با متوسط بستری ماهیانه بیش از یک هزار نفر، سرپایی چهار هزار و 867 نفر، ورودی اورژانس بیش از 21 هزار 362 نفر و اعمال جراحی بیش از 490 مورد در ماه به عنوان سومین بیمارستان بزرگ در استان زنجان به شمار می رود.
وی اظهار کرد: با توجه به سال ساخت، ساختمان این بیمارستان دچار نقص هایی شده بود که در دولت تدبیر و امید در جهت رفع نواقص آن اقداماتی انجام شد و فقط در بحث مالی برای این بیمارستان بیش از 15 میلیارد تومان اعتبار در قسمت های مختلف برای کاهش پرداختی بیماران بستری، ماندگاری و مقیمی پزشکان، ترویج زایمان طبیعی و ارتقای کیفیت خدمات هزینه شد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تصریح کرد: با توجه به نیازی که در شهرستان برای افزایش تخت های بیمارستانی احساس می شد تا سال 93 بیمارستان الغدیر پیشرفت چندانی نداشت و در طرح تحول نظام سلامت این پیشرفت به حدی رسید که بیمارستان الغدیر در سال 96 با بهترین و به روزترین تجهیزات و امکانات روز دنیا با هزینه اعتباری بالغ بر 38 میلیارد تومان به بهره برداری رسید.
وی ابراز کرد: با توجه به چشم انداز 1404، این شهرستان نیاز به 400 تخت دارد و به این منظور بیمارستان امدادی به عنوان مکمل بیمارستان الغدیر به فعالیت خود ادامه خواهد داد.
زراعتچی بیان کرد: از سال 93 تا 96 حدود 30 متخصص در شهرستان جذب شدند که شامل 20 درصد ورودی های متخصصان کل استان بوده و ریاست قبلی و فعلی دانشگاه با توجه به شرایط شهرستان که نیاز به خدمات تخصصی و فوق تخصصی دارد تمام تلاش مسئولان این بوده که این بیمارستان ها خالی از نیرو نباشد.
وی یادآور شد: طی 2 سال اتفاقاتی که در اورژانس های کشور افتاد بی نظیر بود و تعداد پایگاه هایی که در سطح استان اضافه شد و حضور بالگرد و افزایش آمبولانس های استان قابل ملاحظه بوده است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تاکید کرد: در حوزه اورژانس کشور قرار بود فقط 120 اورژانس بازسازی شود و با همتی که در سطح دانشگاه ایجاد شد، پنج اورژانس در سطح استان بازسازی و نوسازی و یا از نو طراحی شد.
به گزارش ایرنا، در این مراسم رامین ملکی به عنوان رئیس بیمارستان امدادی و علی عماری به عنوان رئیس بیمارستان الغدیر ابهر معرفی شدند و از خدمات رئیسان قبلی این بیمارستان ها تقدیر شد.
7324/6085
خبرنگار: اکرم بیات ** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.