جعفر مهوری اظهار داشت: بیمارستان کاشانی اصفهان بزرگترین مرکز جراحی صرع در کشور است.

وی با اشاره به اینکه نخستین عمل درمان صرع با الکترودهای عمقی در کشور در این مرکز انجام شده است، اظهار داشت: نخستین عمل جایگزینی الکترودهای عمقی در لب گیج گاهی مغز در مرکز صرع بیمارستان آیت الله کاشانی اصفهان با موفقیت انجام شد.

رئیس بخش صرع بیمارستان کاشانی اصفهان بیمارستان کاشانی اصفهان اضافه کرد: بانویی ۳۰ ساله که مدت‌ها از بیماری صرع غیرقابل کنترل رنج می‌برد و هیچ کدام از داروهای ضد صرع اثربخش نبود تحت این عمل موفقیت آمیز قرار گرفت.

وی افزود: در این عمل چهار ساعته با تشخیص کانون اولیه صرع که در دو طرف ناحیه گیج گاهی قرار داشت برای تشخیص قطعی در هر دو ناحیه الکترود گذاری شد.

مهوری گفت: در این عمل موفقیت آمیز، الکترودهای عمقی با استفاده از دستگاه نورو نویگیشن یا دستگاه رهیابی عصبی به طرف مرکز احتمالی کانون صرع هدایت و سپس امواج غیرطبیعی در بخش ثبت شد.

وی افزود: تشخیص کانون‌های عمقی و متعدد بیماری صرع و امکان تشخیص کانون هایی که ضایعه آشکار در MRI ندارند از مهمترین کاربردهای نخستین عمل درمان صرع با الکترودهای عمقی است.

رئیس بخش صرع بیمارستان کاشانی اصفهان بیمارستان کاشانی اصفهان گفت: با استفاده از این روش نوین ۸۰ درصد کانون های عمقی و دو طرف گیج گاه را پزشک به راحتی تشخیص می دهد.

وی افزود: با دستیابی به روش جدید الکترودگذاری می توان در صورت حمایت مسئولان بیش از پنج هزار بیمار مبتلا به بیماری صرع در کشور که نیازمند الکترود گذاری عمقی هستند، درمان کرد.

مهوری بیان داشت: در مرکز جامع صرع بیمارستان آیت الله کاشانی بزرگترین مرکز جراحی صرع کشور سالانه بیش از ۵۰ تا ۶۰ عمل جراحی صرع صورت می گیرد.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 787483
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.