به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز سه شنبه در نشست ستاد مدیریت بحران استان اظهار کرد: مسئولان در ستاد مدیریت بحران نباید منتظر پس لرزه ها باشد، ابتدا باید گزارش خسارات مستند و به روز ارسال شود و سپس گزارشات تکمیلی را تهیه و ارسال کنند.
وی بر لزوم کمک مالی بلاعوض به خسارت دیدگان زلزله اخیر در استان ایلام تاکید کرد و افزود: پیگیری های لازم در این خصوص با مسئولان کشوری بعمل خواهد آمد.
استاندار ایلام تاکید کرد: زلزله روزهای گذشته نشان داد که استان ایلام نیاز به مکان های عمومی دارد و توسعه این مکان ها بسیار ضروری است، باید از ظرفیت بوستان ارغوان در سطح شهر ایلام همچون بوستان بلوط استفاده های لازم را در جهت ایجاد مکان عمومی برد.
سلیمانی دشتکی با اشاره به رانش زمین در بخش چوار ایلام ناشی از زلزله اخیر نیز گفت: مشکل رانش زمین چوار با کمک مسئولان شهرستان به خوبی کنترل شد و هم اکنون اسکان موقت در محل حادثه برای مردم این مناطق ایجاد شده است.
سلیمانی دشتکی افزود: باید طرح این منطقه بار دیگر بازبینی شود و برای مطالعات بیشتر و بازرسی و تثبیت خاک این منطقه اعتبارات بحرانی در نظر گرفته شود و بررسی علل و عوامل این حادثه و دلیل ساخت و ساز در این منطقه حادثه خیز و همچنین ارائه راهکار برای رفع این مشکل در دستور کار قرار گیرد.
وی با اشاره به خسارت های جانی و مالی زلزله اخیر در استان کرمانشاه نیز یادآور شد: استان ایلام به عنوان همسایه و استان معین کرمانشاه باید بیشتر از سایر استان های دیگر کمک های خود را به مناطق زلزله زده ارسال کند.
وی از ارسال کمک های استانی دیگر در قالب کاروان به مناطق زلزله زده کرمانشاه طی فردا چهارشنبه خبر داد و گفت: در جریان سفر به استان کرمانشاه باید با مدیران استان هماهنگی بعمل آید و بنا به تاکید مسئولان آنجا کمک های ارسالی ایلام در بین مناطق زلزله زده توزیع شود.
مدیرکل بحران استانداری ایلام نیز در این نشست با اشاره به تبعات پس از بروز زلزله در ایلام گفت: دستگاه‌های انتظامی و نظامی به خوبی مردم را هدایت کردند و مدیریت بحران با ایجاد محل اسکان اضطراری برای کانون‌های جمعیتی مانند بیمارستان‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی موضوع را مدیریت کرد.
احمد کرمی افزود: روز بعد از حادثه هم مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات استان تعطیل و راه‌های مواصلاتی باز شد، خسارت‌های احتمالی زلزله‌ با مکانیزمی که وجود دارد احصاء و میزان آن به ستاد بحران کشور اعلام خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام هم گفت: تاکنون 20 دستگاه آمبولانس و 60 نفر پرسنل به استان کرمانشاه اعزام شده است و امروز چهار دستگاه دیگر و یک محموله‌ی دارویی به منطقه اعزام خواهند شد.
علی دلپیشه با بیان اینکه برای پذیرش مصدومان کرمانشاه اعلام آمادگی کرده‌ایم، تاکید کرد: در صورت اعلام نیاز فوق تخصص‌های جراحی و عروق به منطقه اعزام می شود.
وی از مراجعه 941 نفر بعد از زلزله به مراکز درمانی ایلام، ایوان و سرابله خبر داد و یادآور شد: 933 نفر به صورت سرپایی درمان شدند و هشت نفر نیز فعلا بستری هستند.
دل‌پیشه تاکید کرد: با توجه به نبودن آب سالم و احتمال شیوع بیماری‌های واگیردار ، آماده‌ کمک به گندزدایی آب منطقه هستیم.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر ایلام نیز از اعزام 2 بالگرد ، 2 دستگاه آمبولانس، 25 تیم آواربرداری و سگ‌های زنده‌یاب به مناطق زلزله زده کرمانشاه خبر داد و گفت: و از 2 شب گذشته تاکنون نیز 6 محموله شامل یک هزار ئ 100 تخته چادر، 900 تخته پتو و 3 هزار بسته آب معدنی به منطقه ارسال شده است.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
3032/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.