محمدرضا گل محمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح جنگلانه طرحی ملی در سراسر کشور است که با هدف فرهنگ سازی، استفاده از ظرفیت مردمی، همیاران طبیعت و سازمان های مردم نهاد در توسعه فضای سبز، نهال کاری و حفظ محیط زیست اجرا می شود.
به گفته وی، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان در این باره بذر گیاهان و یا نهال هایی که باید کاشته شود را تامین و راهنمایی های کارشناسی را انجام می دهد.
رئیس اداره آموزش و ترویج اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: در اجرای طرح ملی جنگلانه، مراتع توسط سازمان های مردم نهاد بذرکاری شد.
گل محمدی خاطرنشان کرد: گونه های کاشته شده در مراتع استان زنجان در این طرح، از گونه بادام وحشی، بادام جنگلی، آگروپایرون، فستوکار و جاشیر بود.
وی اظهارکرد: با توجه به اینکه فصل پاییز امسال بارندگی قابل توجهی نبود و زمین آب مورد نیاز خود را دریافت نکرده، اجرای طرح جنگلانه در اواخر فصل زمستان اجرا می شود.
رئیس اداره آموزش و ترویج اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: برای سالجاری مراتعی که دچار آتش سوزی شده اند طرح جنگلانه با همکاری سازمان های مردم نهاد و همیاران طبیعت به طور همزمان در سراسر شهرستان های این استان اجرا خواهد شد.
گل محمدی اظهارکرد: استان زنجان دارای 12 سازمان مردم نهاد و پنج هزار همیار طبیعت در عرصه منابع طبیعی دارد.
به گزارش ایرنا، مساحت مراتع ییلاقی شهرستان زنجان 45 هزار هکتار، شهرستان طارم 47 هزار و 758 هکتار و ماهنشان نیز 16 هزار هکتار است.
در شهرستان زنجان 974 دامدار، ماهنشان 661 دامدار و در طارم نیز 924 دامدار با پروانه وابسته به مراتع هستند.
کل اراضی مرتعی، کشاورزی و زراعی استان زنجان 2 میلیون و 200 هزار هکتار است که از این میزان یک میلیون و 200 هزار هکتار شامل مراتع و جنگل هاست.
این مراتع شامل 22 درصد مراتع درجه یک، 37 درصد مراتع درجه 2 و 41 درصد نیز مراتع درجه سه است.
شهرستان طارم 137 هزار هکتار اراضی ملی دارد.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.