سیدحسن میرعماد روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : در سال 95 میزان تولید تخم مرغ در سمنان بیش از 11 هزار تن بود که با بهره گیری از فناوری به روز در صنعت مرغداری این مقدار در سال جاری به میزان قابل توجهی افزایش یابد.
وی اظهارداشت : این میزان تولید تخم‌مرغ در کنار تولید گوشت سفید و قرمز نشان می‌دهد سمنان از نظر تولیدات دام و طیور از توانمندی کافی برخوردار است.
وی بر لزوم پیوند صنعت و فناوری تاکید و خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان از راهکارهای اساسی برای افزایش کیفی تولیدات است و ورود فناوری به صنعت مرغداری که در سمنان جزو صنایع توانمند محسوب می‌شود، زمینه‌ای برای ارتقا محصولات تولیدی در استان است.
میرعماد با بیان این که پیوند بین تولید و شرکت‌های دانش‌بنیان گامی در جهت تحقق شعار سال است، اضافه کرد : سرمایه‌گذاری و بهره‌مندی از علم روز در بخش دام و طیور و کشاورزی گلخانه‌ای ضروری بوده و باید از این 2 شاخص برای افزایش تولیدات کشاورزی بهره‌مند شد.
وی ایجاد شرکت‌های فرآوری صنعت تخم‌مرغ با تکنولوژی نوین را اقدامی مهم برای افزایش صادرات این محصولات استان دانست.
به گزارش ایرنا، میزان تولید تخم‌مرغ در استان سمنان در سال 92، 11 هزارتن بود که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری تولید تخم‌مرغ در استان به 17 هزارتن و تولید مرغ به 50 هزار تن برسد.
6026
*خبرنگار: محدثه عباسی **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.