به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان ، اسدالله درویش امیری در جمع تعاون گران استان، افزود: چهار هزار تعاونی به ثبت رسیده در استان زنجان وجود دارد و تنها هزار و ۱۰۰ تعاونی معادل ۵۰ درصد در استان فعالیت می‌کنند.

وی اظهار کرد: اقتصاد کشور دولتی، خصوصی و تعاونی است و در ۴۰ سال گذشته، کشور بر اقتصاد تعاونی متمرکز شده بود و این امر در بسیاری از استان‌ها نتایج خوبی داشت و باید این مهم بیشتر تقویت شود.

استاندار زنجان گفت: سالانه در استان زنجان ۸۰ هزار تن سیر، ۴۵ هزار تن زیتون تولید می‌شود که در این بخش ها می توان تعاونی ایجاد کرد و از تشکیل تعاونی‌ها در حوزه کشاورزی حمایت می کنیم و با تشکیل تعاونی‌ها، هزینه سربار کشاورزان کاهش پیدا می‌کند.

درویش امیری افزود: تعاون به معنی زندگی جمعی و استفاده از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های جمعی و گام برداشتن در راستای رفع مشکلات است و فرهنگ تفکر جمعی، باید در شرکت تعاونی‌ها نهادینه و حاکم شود.

استاندار زنجان ابراز کرد: هر یک از شرکت‌های تعاونی، خانواده بزرگ، کوچک و متوسطی هستند و این تعاونی‌ها به عنوان بنگاه اقتصادی می‌توانند مدیریت کنند.

درویش امیری زمینه برای رشد اقتصاد تعاونی‌ها در استان زنجان را بالا اعلام کردو گفت: زمینه برای گسترش فعالیت‌های تعاونی در استان زنجان فراهم شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰ هزار قطعه زمین ساخته نشده داریم افزود: این موضوع با وزیر مسکن در میان گذاشته شده و بررسی‌های لازمصورت گرفته و بر اساس اعلام وزیر مسکن، اگر ۱۵۰ هزار نفر هم به جمعیت شهر زنجان اضافه شود اراضی دارای محدوده هنوز جا دارد و افزایش محدوده برای شورای عالی شهرسازی قابل قبول نیست.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 733898
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.