یوسف رضاپور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با دست اندازی به ذخایر آب های زیر زمینی که طی میلیون ها سال ذخیره شده، برداشت آب بیشتر از مقداری است که وارد سفره های زیر زمین می شود، این به معنی برداشت از ذخایر استراتژیک است.
وی به میزان بارندگی ها از مهر سال گذشته تا هشت شهریور امسال اشاره کرد و یادآورشد: تا این زمان مجموع بارندگی ها 265.6 دهم میلی متر است که در مدت مشابه سال گذشته این میزان بارندگی 358.9 دهم میلی متر بود که با کاهش 26 درصد مواجه شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان گفت: نسبت به بارندگی بلند مدت که 312.3 دهم میلی متر بوده 15 درصد منفی هستیم و این آمار نشان می دهد که در شرایط خوبی قرار نداریم.
رضاپور متذکر شد: باید متناسب با کاهش بارندگی در مصرف بهینه آب دقت کنیم.
به گفته وی، هم اکنون حجم آبی سد تهم 43 میلیون مترمکعب است که سال گذشته این حجم 51 میلیون متر مکعب بود که 15 درصد کاهش آب دارد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان گفت: حجم آبی سد گلابر 58 میلیون متر مکعب است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییری نداشته و حجم سد تالوار از 51 میلیون مترمکعب در سال گذشته به 63 میلیون مترمکعب در سالجاری رسیده است.
رضاپور، مهمترین علت کاهش نیافتن آب این 2 سد را استفاده نکردن از منابع آن برای کشاورزی و آشامیدنی بیان کرد و افزود: استفاده از آب آن فقط برای مساله زیست محیطی است.
به گزارش ایرنا 287 میلیون لیتر در شبانه روز هدر رفت آب وجود دارد که این میزان در سایر کشورها 150 میلیون لیتر است.
7325/8068
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی ** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.