امجد باقری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح یک روز در هفته بدون خودروی شخصی از ابتدای آبان امسال به صورت جدی در شهر زنجان کلید خورده و امید است عموم مردم در این راستا با دوستداران محیط زیست و طبیعت همگام و همیار باشند.
وی اظهارکرد: انتظار می رود شهروندان زنجانی در روز سه شنبه بدون خودرو، پیاده و یا با استفاده از دوچرخه که به عنوان نماد وسیله نقلیه سبز و سالم است به محل کار خود عزیمت کنند تا این فرهنگ، رفته رفته در جامعه رواج یابد.
باقری افزود: هدف این است که با ترویج این فرهنگ اثربخش در سلامت انسان ها، از میزان ترافیک و آلودگی هوا کاسته شود و شهروندان حداقل در یک روز از هفته، شاهد هوای پاک بوده و نفس راحتی بکشند.
وی تصریح کرد: برای ترویج و نهادینه شدن طرح سه شنبه های بدون خودرو در استان زنجان نیاز به تعامل، همکاری و همراهی دستگاه های مختلف دولتی و سازمانهای مردم نهاد است که در این میان می توان از ظرفیت رسانه های گروهی زنجان نیز بهره برد.
باقری افزود: برای دوچرخه سواری در سطح شهرها باید شرایط لازم از سوی مسئولان ذیربط فراهم شود و مسیرهای خاصی نیز تعیین شود تا دوچرخه سواران با اطمینان خاطر و بدون هیچ نگرانی و دغدغه در این طرح سالم سازی و کاهش آلودگی هوا مشارکت کنند.
مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: باشناختی که از فعالان حوزه محیط این استان داریم به حتم و با توجه به ظرفیت و توانایی های این افراد می توان به اجرای چنین طرح هایی امیدوار بود و قطعا با مشارکت مسئولان در اجرای طرح ها، مردم نیز همراه خواهند شد.
یک فعال محیط زیست نیز گفت: طرح سه شنبه های بدون خودرو از حدود 9 هفته قبل در شهر زنجان آغاز شده است و برای موفقیت در این طرح نیاز به حرکت های خودجوش مردمی و حمایت مسئولان است.
اکبر رحیمی که مسئول کمیته استانهای سایکل توریست کشور و جزو حامیان این طرح است، افزود: طرح سه شنبه های بدون
خودرو در زنجان از روند رو به رشد برخوردار است و به حتم در صورت شناساندن هرچه بهتر و بیشتر، این طرح از سوی دوستداران محیط زیست مورد استقبال قرار خواهد گرفت.
6084/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.