به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین، سعید جهانگیری روز دوشنبه افزود: مسیرهای دوچرخه سواری بر اساس طرح جامع ترافیک شهر قزوین در محدوده‌های مختلف شهر در حال احداث است و به‌ مرور پس از ایجاد مسیرهای مختلف تمام این مسیرها به هم مرتبط می‌شود.
وی اظهار کرد: پس از احداث مسیرها، طرح ایمن‌سازی و مناسب‌سازی آن‌ها نیز اجرا خواهد شد.
مدیرعامل سازمان حمل‌ ونقل و ترافیک شهرداری قزوین تصریح کرد: در این راستا مناسب ‌سازی مسیر دوچرخه سرداران-مدنی در دستور کار سازمان قرارگرفته است.
جهانگیری همچنین گفت: خط‌کشی، آسفالت و تابلو گذاری مسیر دوچرخه سواری سرداران-مدنی انجام‌ شده است و پس از مساعد شدن شرایط جوی در اولین فرصت شابلون گذاری این مسیر نیز اجرا خواهد شد.
وی یادآور شد: ایجاد مسیر امن برای دوچرخه‌سواران یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های ما است و همواره سعی داریم با اجرای پروژه‌های ایمن‌سازی در راستای ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری گام برداریم.
30 کیلومتر مسیرویژه دوچرخه سواری در شهر قزوین وجود دارد.
چند وقتی است که پویش سه شنبه های بدون خودرو در کشور فعالیت خود را با هدف کاهش آلودگی هوا از طریق کاهش استفاده از خودروهای شخصی و حرکت به سمت استفاده از دوچرخه توسط دوستداران محیط زیست آغاز کرده و در شهر قزوین نیز این پویش با ایجاد مسیرهای دوچرخه سواری فعال است.
7389*3013
خبرنگار : نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.