امجد باقری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این سه شکارچی غیرمجاز در نخستین دقایق بامداد چهارشنبه /10 آبان جاری/ در مناطق آزاد روستای 'میانج' شهر دندی همراه با لاشه 2 سر خرگوش و 2 قبضه سلاح شکاری قاچاق ته پر تکلول و هشت تیر فشنگ ساچمه و یک دستگاه پروژکتور، دستگیر شدند.
وی اظهار کرد: ماموران نیروی انتظامی شهر دندی، حین گشت و کنترل، به این شکارچیان که سوار بر یک دستگاه خودرو بوده و اقدام به تیراندازی می کردند مشکوک شده و در بازرسی از این خودرو، لاشه این 2 سر خرگوش را به دست آوردند.
باقری افزود: برای این سه شکارچی متخلف که بومی هستند پرونده تخلف تشکیل و به منظور اعمال قانون به مراجع قضایی این شهرستان معرفی شدند.
به گزارش ایرنا، یکم آبان جاری نیز چهار شکارچی غیرمجاز غیربومی که مبادرت به شکار خرگوش در روستای مروارید از توابع بخش مرکزی شهرستان زنجان کرده بودند، توسط محیط بانان این استان دستگیر شدند.
از این متخلفان دستگیر شده، یک قبضه سلاح شکاری ته پر تک لول، 43 تیر فشنگ ساچمه زنی و یک دستگاه پروژکتور و لاشه یک سر خرگوش، کشف و ضبط شد.
28 مهر امسال نیز چهار شکارچی خاطی غیربومی که در روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان زنجان دست به شکار خرگوش زده بودند توسط محیط بانان دستگیر شدند.
از این متخلفان دستگیر شده یک قبضه سلاح شکاری، 78 تیر فشنگ ساچمه زنی و لاشه 2سر خرگوش، کشف و ضبط شد و پرونده آنان به منظور رسیدگی و اعمال قانون تحویل مراجع قضایی شدند.
مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان نیز از شکارچیان متخلف خواست دست از شکار حیات وحش و آسیب به طبیعت بردارند که در غیر این صورت با متخلفان دستگیر شده برخورد قانونی خواهد شد.
امجد باقری از دوستداران طبیعت و حیات وحش استان زنجان خواست درصورت مشاهده متخلفان شکار و صید به نزدیکترین واحد محیط زیست و یا از طریق شماره تلفن های 3 -33541001 اطلاع دهند تا در خصوص برخورد با خاطیان اقدام شود.
6084/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.