امجد باقری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کبک ها، اوایل مهر جاری توسط ماموران یگان حفاظت شهرستان خرمدره از منزل یک صیاد خاطی کشف شد.
وی اظهار کرد: این کبک ها به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خرمدره انتقال یافته که پس از حصول اطمینان از داشتن شرایط پرواز، در دامان طبیعت رهاسازی شدند.
باقری یادآور شد: این صیاد متخلف که بومی منطقه نیز بود پس از تشکیل پرونده به منظور رسیدگی حقوقی و اعمال قانون به مراجع قضایی شهرستان خرمدره معرفی شده است.
وی افزود: برای شکار هر قطعه کبک مبلغ 2 میلیون ریال جریمه به عنوان ضرور و زیان درنظر گرفته شده است که باید از سوی متخلفان به حساب محیط زیست واریز شود و از لحاظ جنبه عمومی جرم نیز قاضی پرونده رای می دهد.
به گزارش ایرنا، 24 خرداد امسال نیز 2 شکارچی متخلف با یافتن 2 لانه کبک، 2 ماده کبک خوابیده بر روی تخم ها را به تور انداخته بودند که با تیزبینی محیط بانان در دام گرفتار شدند.
این شکارچیان خاطی نیز به جرم تخریب لانه های این 2 قطعه کبک و آسیب وارد کردن به 15 تخم و به تور انداختن کبک ها، به مراجع قضایی معرفی شدند.
مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان، گفت: عقاب طلایی نیز قریب سه هفته قبل توسط یکی از دوستداران حیات وحش به محیط زیست شهرستان خرمدره تحویل داده شده بود که پس از تیمار و بهبود و یافتن قدرت پرواز در منطقه شکار ممنوع خراسانلو این شهرستان رهاسازی شد.
6084/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.