سعید حقیقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روز چهارشنبه /هشتم شهریور جاری/ در پی گزارش واصله از دوستداران محیط زیست در خصوص وجود متخلفان در این روستا محیط بانان بلافاصله به منطقه اعزام و پس از قریب 6 ساعت پیاده روی موفق به دستگیری این شکارچیان غیرمجاز شدند.
وی اظهار کرد: از متخلفان دستگیر شده سه قبضه سلاح شکاری ته پرساچمه زنی تک لول قاچاق، یک قبضه اسلحه ته پر غیر مجاز متعلق به غیر، 40 تیر فشنگ چارپاره، 15تیر فشنگ ساچمه زنی به همراه یک دستگاه پروژکتور و چاقو به دست آمد.
وی با بیان اینکه این چهار شکارچی از متخلفان غیربومی استان هستند ادامه داد: در این رابطه پرونده تخلف تشکیل و به منظور اعمال قانون تحویل مراجع قضایی شد.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان به شکارچیان متخلف هشدار داد دست از شکار غیرمجاز و تهدید گونه های حیات وحش بردارند که در غیر این صورت مطابق قانون و بدون هیچ اغماضی با خاطیان دستگیر شده برخورد خواهد شد.
هفته گذشته نیز 2 شکارچی متخلف که در منطقه حفاظت شده سرخ آباد زنجان، یک راس آهوی ماده را شکار کرده بودند از سوی محیط بانان دستگیر شدند.
منطقه 'فیله خاصه' از سال 86 جزو مناطق شکار ممنوع استان زنجان اعلام شد و وسعت آن 110 هزار و 532 هکتار است.
گونه های درختی همانند درختان میوه و صنوبر و گونه های گیاهی همچون انواع آویشن، درمنه، انواع خانواده گندمیان و گیاهان بالشتکی و همچنین آهوی ایرانی، گراز، سمور سنگی، پرندگانی چون کبک، باقرقره، انواع پرندگان شکاری، انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر زمستانی و انواع خزندگان در این منطقه وجود دارد.
سال 95 تعداد یک هزار و 82 راس آهو در منطقه حفاظت شده سرخ آباد و شکار ممنوع فیله خاصه مشاهده شد در حالی که در سال 94 به تعداد یک هزار و 246 راس بود.
6084/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.