به گزارش ایرنا، ماهرخ بلوری روز چهارشنبه در جلسه کمیته حقوق کودک استان افزود: با اینکه بیشترین میزان محرومیت ها به ویژه در موضوع حقوق کودکان و نوجوانان در مناطق روستایی است، ولی توجه به روستاها مغفول مانده است که امیدواریم با ورود سمن ها در کنار دستگاه های اجرایی اقدامات حمایتی مطلوبی برای جامعه هدف در روستاها انجام پذیرد.
به گزارش ایرنا، در زمان حاضر 281 تشکل مردم نهاد در سطح استان زنجان فعالیت دارند.
27 درصد سمن های(سازمان های مردم نهاد) استان در زمینه مسائل اجتماعی و فرهنگی، 23.5 درصد در حوزه امور خیریه، 23درصد در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی، 20 درصد در زمینه ورزش و جوانان، 3.5 درصد در حوزه محیط زیست و 2.2 درصد نیز در زمینه گردشگری فعال هستند.
بلوری با بیان اینکه خانواده مهمترین نهاد اجتماعی است، اظهار کرد: اگر نیازهای مشروع کودکان و نوجوانان را تامین کنیم آینده بهتری را شاهد خواهیم بود.
وی خاطرنشان کرد: اگر در فکر حفظ ارزش ها و ارتقا فرهنگ ایرانی و اسلامی هستیم لازم است توجه خود را به کودکان و نوجوانان معطوف کنیم چرا که سرمایه گذاری روی این موضوع رسیدن به جامعه مطلوب را میسر می کند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان گفت: ما به طور معمول زمانی به فکر برنامه ریزی می افتیم که دیر شده است، ولی در حوزه کودکان و نوجوانان تدابیر و برنامه ریزی ها باید در زمان خودش انجام شود.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.