به گزارش ایرنا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در آیین افتتاح اتاق نمک چهرآباد، با بیان اینکه این مکان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان راه اندازی شده است، افزود: در مرحله نخست، این اتاق نمک برای درمان برخی بیماریهای تنفسی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
یحیی رحمتی با بیان اینکه راه اندازی 'اتاق نمک چهرآباد' یک کار علمی است، افزود: کارشناسان طی یک دوره 6 ماهه تاثیر اتاق نمک را بر بهبود مشکلات ریوی و تنفسی آزمایش کردند و نتایج خیلی خوبی هم گرفتند.
وی اظهار کرد: به واسطه وجود معدن نمک چهرآباد، این اتاق نمک در نوع خود نخستین نمونه در کشور است.
رحمتی افزود: راه اندازی 'اتاق نمک چهرآباد' از سال 91 آغاز شده و در دستور کار بود تا اینکه پس از انجام برخی آزمایش ها امروز به مرحله نهایی آن رسیدیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه نحوه استفاده عموم مردم از اتاق نمک در آینده اعلام می شود، گفت: در زمان حاضر این مکان فقط از طریق مراکز درمانی و تجویز متخصصان پذیرش خواهد داشت.
به گزارش ایرنا، معدن نمک چهرآباد زنجان تنها معدن تاریخی شناخته شده از دوره هخامنشی، ساسانی و دوران متاخر اسلامی در ایران است و اهمیت و شهرت آن نه تنها به دلیل دارا بودن آثار معدنکاوی از ایران پیش و پس از اسلام است، بلکه یافته های ارزشمند و منحصر به فرد آن از جمله بقایای 6 مومیایی طبیعی انسانی و شمار زیادی اشیای از جنس مواد آلی از جمله پارچه، چرم و چوب بر اهمیت آن افزوده است.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.