فریدون احمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: واقعیت این است که در شرایط اقتصادی کنونی کشور، نمی توان لایحه بودجه بهتری نوشت و مسائل دیگری را مطرح کرد.
وی یادآورشد: در صورتی که به واقع و با جدیت موضوع فرار مالیاتی پیگیری شود، موضوع افزایش مالیات مطرح شده در لایحه بودجه می تواند محقق شود، در غیر این صورت فشار مضاعفی بر مودیان کنونی وارد خواهد شد.
احمدی با بیان اینکه با حذف یکباره یارانه های تعداد انبوهی از مردم موافق نیستم، اظهار کرد: در صورتی این موضوع می تواند اتفاق خوشایند و موفقی باشد که از سبد یارانه خارج نشود و سهم افراد حذف شده به سمت اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه هدایت شود.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: در مجموع شاید گروه هایی را بتوان از لیست دریافت کنندگان یارانه حذف کرد اما حذف تعداد قابل توجهی را بعید می دانم.
وی بزرگترین نقطه ضعف بودجه 2 سال گذشته را بالا بودن سهم بودجه جاری کشور اعلام و خاطر نشان کرد: در حالی که بدنه دولت بسیار بزرگ، تعداد نیروهای دولتی زیاد و هزینه های اداره این بدنه سنگین این، دولت راهی به جز تخصیص بخش قابل توجه بودجه برای هزینه های جاری ندارد.
احمدی ادامه داد: چاره مدیریت بهتر کشور در بهبود فضای کسب و کار است اما در شرایط کنونی، کشور مهیای خیزش اقتصادی نیست و با فساد دست به گریبان است.
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: دولت برای دستیابی به رشد اقتصادی و خروج از شرایط اقتصادی کنون، نیازمند جذب سالانه 200 میلیون دلار سرمایه گذاری است.
وی تاکید کرد: دولت باید با بهره گیری از سیستم های درست و کارآمد اقتصادی از فرارهای مالیاتی و قاچاق جلوگیری کند و متوجه باشد که دیگر نمی توان با سیستم بازرسی و کنترل دفاتر نمی توان از فرار مالیاتی جلوگیری کرد.
لایحه بودجه سال 97، هفته گذشته به دست رئیس جمهوری تقدیم مجلس شد.
آذر هر سال موعد قانونی تحویل لایحه بودجه به مجلس شورای اسلامی محسوب می شود.
دولت در لایحه بودجه سال 97، از 430 هزار میلیارد ریال رقم یارانه هر سال، 190 هزار میلیارد ریال حذف کرده و تصمیم بر حذف یارانه افراد توانمند و هدایت آن به سمت افزایش یارانه اقشار ضعیف جامعه دارد.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.