به گزارش ایرنا، رئیس شورای شهر زنجان روز چهارشنبه در جلسه این شورا با اشاره به اینکه اغلب مشکلات کنونی جامعه ناشی ازمسائل فرهنگی است، گفت: متاسفانه آنگونه که باید و شاید به آموزش فرهنگ شهروندی پرداخته نشده و این مهم معضلاتی را بوجود آورده است.
احمد نصیری افزود: اغلب شهروندان از طولانی شدن زمان اجرای پروژه های شهری شاکی هستند و این به دلیل آن است که شفاف سازی لازم در خصوص پروژها انجام نمی شود.
وی اظهار کرد: نبود شاف سازی و به عبارتی کتمان اطلاعات موجب شده پروژه ای مانند تقاطع غیر همسطح سیدالشهدای زنجان که باید در مدت 2 سال و با اعتبار 10 میلیارد تومان به بهره برداری می رسید، پس ازگذشت هشت سال همچنان مشکل آفرین است.
رئیس شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: هم اکنون این پروژه هزینه 50 میلیارد تومانی را تحمیل کرده و این موضوع نشان می دهد اطلاعات لازم به رسانه ها داده نشده و کتمان آن مشکلاتی را ایجاد کرده است.
وی بیان کرد: ارائه نکردن اطلاعات لازم همچنین امکان بروز اختلاس و فساد مالی را افزایش و حتی هزینه مازاد را تحمیل می کند و در این میان رسانه ها در شفاف سازی نقش آفرین هستند.
نصیری افزود: دستگاه های اجرایی نیز موظفند هزینه های انجام گرفته را شفاف سازی و به مردم اطلاع رسانی کنند.
وی اظهار کرد: در صورتی که این کارها بدون اطلاع مردم انجام گیرد، به طور یقین فساد ایجاد کرده و در این میان مسئولان نباید خود را از نقد دور کنند.
رئیس شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: مدیران دستگاه های اجرایی باید از نقد و نقادی استقبال کنند و متاسفانه در تربیون های مختلف نسبت به تعریف و تمجیدهای مختلف مبادرت می شود و این روند به نتیجه بخش بودن کارها کمک نمی کند.
وی اظهار کرد: همین ستایش ها موجب می شود کارهای زیادی بر زمین بماند و حتی با گزارش دهی نیز مشکلی حل نمی شود.
نصیری افزود: آلودگی زیست محیطی زندگی شهروندان را تحت الشعاع قرار داده و در بین شهروندان نگرانی هایی را موجب شده است.
وی بیان کرد: متاسفانه با عوامل خاطی آلوده کننده محیط زیست برخورد نمی شود و این در حالی است که این آلودگی ها از ناحیه مشخصی بوده و زندگی شهروندان را بامشکل جدی مواجه کرده است.
رئیس شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: این مسائل باید پیگیری شود چرا که مطالبات بحق شهروندان بوده و توسط رسانه ها اطلاع رسانی شود.
وی خاطرنشان کرد: بر این اساس نباید از نقد منصفانه فرار کرد و باید با استدلال های منطقی به ابهامات پاسخ داد.
** رسانه ها در سطح جامعه فرهنگ نقدپذیری را رواج دهند
رئیس کمیسون فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شورای شهر زنجان نیز ادامه داد: گسترش ارتباطات شبکه های مختلف اطلاع رسانی تعاملات بشری را کاهش داده این مهم به خوبی ملموس است.
امامعلی دادخواه افزود: رسانه ها و شبکه های اجتماعی افراد را دچار بیگانگی اجتماعی و بی تفاوتی و به نوعی آشفتگی ذهنی کرده اند.
وی اظهار کرد: دیدگاه ها، اخبار و الگوهای متعارض موجب سرگردانی انسانها شده است.
این عضو شورای شهر زنجان ادامه داد: این رسانه ها تغییرات و القائات منفی را در سبکها و الگوهای متعدد و حتی مصرف گرایی را موجب شده اند.
وی بیان کرد: شورای شهر زنجان تلاش دارد با تعامل سازنده و در راستای یک برنامه و هدف مشترک آموزش های مهارت زندگی را ارائه کند و این مهم علاوه بر ارتقای سطح زندگی شهروندان بخشی از معضلات بوجود آمده را کاهش خواهد داد.
دادخواه افزود: آموزش فرهنگ شهروندی و احقاق حقوق شهروندی به یک مطالبه تبدیل شده و در این راستا باید گام های اساسی برداشت.
وی اظهار کرد: بر این اساس الگوی ایرانی اسلامی طبق تاکیدات رهبری را باید در جامعه نهادینه کرد در این میان رسانه های نقش مهمی دارند.
این عضو شورا ادامه داد: واقعیت های موجود درجامعه باید اطلاع رسانی دقیق و خوبی و زشتی ها در کنار یکدیگر نشان داده شود.
*** از ظرفیت بهینه رسانه های استان باید استفاده کرد
سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری زنجان نیز ادامه داد: رسانه های خوبی در این استان وجود دارد و با کمترین دریافتی مالی در امر اطلاع رسانی فعالیت می کنند.
ادریس سالاری افزود: یکی از حرفه ای ترین رسانه های استان خبرگزاری ها هستند که بصورت جهادی در امر اطلاع رسانی فعالیت می کنند.
وی اظهار کرد: ارتباط تعریف شده رسانه های استان با شورای شهر و شهرداری نگاه مثبتی را ایجاد می کند علاوه بر آن انتقال مطالبات و انتقادات مردمی توسط رسانه ها به مدیران این بخش نیز اثر بخشی بهتری دارد که کار تخصصی را می طلبد.
سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری زنجان ادامه داد: در شورای دوره پنجم اتفاق مثبتی رخ داد و اعضای شورا را افرادی با دانش، تجربه و سوابق درخشان تشکیل می دهند.
وی بیان کرد: فارغ از گرایش های سیاسی، تمرکز و توانایی هایی این دوره از شورای شهر می تواند به آبادانی و توسعه شهر زنجان منجر شده و کارنامه درخشانی را ثبت کنند.
سخنگوی شورای شهر زنجان نیز ادامه داد: در پیشبرد اهداف و برنامه های سازمانی ایجاد اعتماد عمومی، آگاهی مردمی و تقویت انگیزه های جمعی نقش کلیدی و بسزایی دارد.
سجاد خدایی افزود: رسانه های ملی و محلی در این ارتباط نقش مهمی بر عهده دارند چرا که مهمترین هدایت کنندگان فضای فکری جامعه هستند.
وی خاطرنشان کرد: به زودی در نشست خبری در خصوص نحوه انتخاب شهردار و سوالات مطرح شده در فضای مجازی پاسخ داده خواهد شد.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار : رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.