به گزارش روز دوشنبه ایرنا، علی جوان در مجمع انتخابات رئیس هیات اسکی استان زنجان افزود: پیست پاپایی زنجان تنها پیست اسکی این استان با کمبود امکانات و تجهیزات روبرو بوده و برای رشد و شکوفایی این رشته ورزشی نیازمند توجه است.
وی با بیان اینکه اسکی از رشته‌ های ورزشی جوان پسند است و باید مورد توجه قرار گرفته و توسعه یابد، بر تاثیر شگرف ورزش در سلامت افراد تاکید و اظهار کرد: هیجان که در وجود تمام انسان ها است باید به نوعی تخلیه شوند و امروز با توجه به زندگی ماشینی و توسعه شهرنشینی که اگر این هیجانات بدرستی تخلیه نشود در این صورت به رفتار‌های ناهنجار و غیر قابل کنترل تبدیل می‌شود.
جوان تاکید کرد: اسکی از جمله رشته‌های ورزشی است که می‌تواند هیجانات درونی انسانها را تخلیه و نوجوانان و جوانان در واقع با اسکی کردن می توانند با رفتارهای مناسب هیجانات را از خود دور ‌کنند.
وی ادامه داد: جوانان به این رشته ورزشی مفرح و نشاط بخش، علاقه وافر دارند و بی توجه به فضای سرد و یخی، با عشق و علاقه به پیست اسکی می آیند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه در صورت کمک فدراسیون اسکی کشور، این استان می تواند صاحب پیست اسکی روی چمن نیز باشد گفت: سعی این اداره کل و هیات بر این است که این استان در ارتفاعات بلند که برودت بالا بوده و زمان ماندگاری برف نیز بیشتر صاحب پیست شود و این رشته ورزشی در دیگر شهرستان های استان زنجان نیز توسعه یابد و صاحب پایگاه های اسکی در این شهرستان ها باشیم.
جوان، تصریح کرد: اسکی از وجود ورزشکاران اخلاق مدار برخوردار هستند اما خیلی مطالبه گر نیستند و امید است با پای کار آمدن بخش خصوصی، زیرساخت های لازم برای اسکی زنجان به منظور جذب علاقه مندان و تقویت این رشته ورزشی، فراهم شود.
به گزارش ایرنا، پیست اسکی پاپایی در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی زنجان در منطقه‌ای کوهستانی و در سه کیلومتری مرکز شهرستان ایجرود واقع است.
برابر آمار سال 94، تعداد 2 هزار و 830 نفر در ورزشی اسکی زنجان فعال بودند که امسال این رقم به حدود سه هزار نفر رسیده است.
اسکی استان زنجان از وجود 40 مربی زن و مرد (10 زن و 30 مرد) و 28 داور زن و مرد ( حداقل 10 داور زن) برخوردار است.
در مجمع انتخابات هیات اسکی زنجان که دیروز /یکشنبه/ در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان و با حضور 'سیدعبدی افتخاری' رئیس فدراسیون و اعضا مجمع برگزار شد، 'رضا اژدری' که از سال 83 سکان هدایت این رشته ورزشی زنجان را عهده دار شده است به مدت چهار سال دیگر به عنوان رئیس هیات انتخاب شد.
6084/8068
خبرنگار: پرویز غفاری **انتشاردهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.