محمدباقر حاج کاظمی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای سالجاری تا پایان آبان 9 میلیون و 169 هزار و 858 قطعه طیور در کشتارگاه های استان زنجان ذبح که از این تعداد بیش از 14 هزار و 650 لاشه از چرخه مصرف حذف شد.
به گفته وی، 19 میلیون و 918هزار و 455 کیلوگرم لاشه سالم طیور نیز وارد چرخه مصرف شد.
مدیر کل دامپزشکی استان زنجان، تعداد اندام های ضبطی از طیور کشتار شده در استان زنجان را یک میلیون و 613 هزار و 209 مورد اعلام کرد.
حاج کاظمی یادآورشد: مراکز عرضه، تولید و نگهداری توزیع فرآورده‌های خام دامی و خودروهای حمل این مواد خام به طور مستمر توسط ناظران بهداشتی دامپزشکی نظارت و بازرسی می شوند.
وی ادامه داد: طی این مدت بیان شده گذشته از سالجاری نیز 41 پرونده تخلف در باره کشتار غیر مجاز، رعایت نکردن موازین و ضوابط بهداشتی، عرضه غیر مجاز فرآورده‌های غیربهداشتی و تخلف در عرضه مواد پروتئینی به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان یادآور شد: مصرف کنندگان هنگام خرید گوشت از مراکز معتبر عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی حتما به مهر دامپزشکی و برچسبی که دارای تاریخ انقضاء، تاریخ تولید، محل تولید و شرایط نگهداری بر روی لاشه است دقت کنند.
حاج کاظمی تاکید کرد: مصرف کنندگان هنگام خرید مرغ از مراکز عرضه مجاز نیز باید به مرغ‌های بسته بندی شده‌ای که دارای تاریخ انقضاء، تولید و کنترل هستند، توجه کنند.
وی افزود: شهروندان از خرید هرگونه مرغ بدون بسته بندی خودداری کنند چرا که این نوع فرآورده ها غیربهداشتی و خارج از نظارت دامپزشکی است.
حاج کاظمی از مصرف کنندگان فرآورده های خام دامی خواست: در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن 1512 ادارات دامپزشکی استان زنجان تماس برقرار و مورد تخلف را برای رسیدگی اطلاع دهند.
به گزارش ایرنا، استان زنجان دارای 6 کشتارگاه دام و طیور است که این کشتارگاه ها 11 دامپزشک، هشت ناظربهداشتی و هفت ناظر شرعی دارد که به طور مستمر بر روند بر کشتار دام و طیور نظارت می کنند.
7325/8068
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشاردهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.