علی اشرفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از 31 هزار و 521 راس دام ذبح شده، 18 هزار و 594 راس گوسفند، 2 هزار و 681 راس بز و 10 هزار و 246 راس دیگر نیز گاو و گوساله بود.
به گفته وی، از این تعداد دام ذبح شده در کشتارگاه های استان زنجان 2 میلیون و 940 هزار و 386 کیلوگرم لاشه سالم وارد چرخه مصرف این استان شد.
رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان زنجان گفت: بیشترین لاشه سالم مربوط به لاشه های دام سنگین با 2 میلیون و 429 هزار و 228 کیلوگرم بود.
اشرفی، وزن لاشه های ضبطی را 27 هزار و 446 کیلوگرم اعلام کرد که بیشترین لاشه ضبطی با 23 هزار و 239 کیلوگرم مربوط به لاشه های گاو و گوساله بود.
وی تاکید کرد: خریداران مایحتاج فرآورده‌های خام دامی را از مراکز تحت نظارت دامپزشکی استان زنجان تهیه کنند.
رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان زنجان گفت: هنگام خرید گوشت و مرغ از مراکز معتبر عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی به مهر دامپزشکی و برچسبی که دارای تاریخ انقضاء، تاریخ تولید، محل تولید و شرایط نگهداری بر روی لاشه است دقت کنند.
وی اظهارکرد: همشهریان در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن 1512 ادارات دامپزشکی استان زنجان تماس برقرار کنند و مورد تخلف را جهت رسیدگی اطلاع دهند.
به گزارش ایرنا، طی 6 ماهه گذشته از سالجاری 35 پرونده درباره موارد غیر بهداشتی از مراکز تولید، عرضه و نگهداری فرآورده های خام دامی در استان زنجان تشکیل و برای رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشاردهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.