محمدباقر حاج کاظمی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طی سه ماهه گذشته از سالجاری 14 هزار و 797 راس گوسفند، بز و گاو گوساله در کشتارگاه های زنجان کشتار شد.
به گفته وی از این تعداد دام کشتار شده بیش از یک میلیون و 401 هزار کیلوگرم گوشت قرمز سالم و عاری از هر نوع بیماری وارد چرخه مصرف استان زنجان شده است.
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: هشت هزار و 618 کیلوگرم نیز وزن اندام های ضبطی از دام های کشتار شده بود که این اندام ها نیز بدلیل موارد غیربهداشتی از چرخه مصرف خارج شد.
حاج کاظمی تاکید کرد: کشتار دام های سبک و سنگین و طیور در کشتارگاه های این استان با نظارت شرعی انجام می شود.
وی خاطرنشان کرد: هنگام خرید گوشت از مراکز معتبر عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی حتما به مهر دامپزشکی و برچسبی که دارای تاریخ انقضاء ، تولید ، محل و شرایط نگهداری بر روی لاشه است دقت کنند.
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: هنگام خرید مرغ از مراکز عرضه مجاز نیز باید به مرغ‌های بسته بندی شده‌ای که دارای تاریخ انقضا ، تولید و کنترل هستند توجه شود.
حاج کاظمی تاکید کرد: همشهریان در صورت مشاهده هرگونه تخلف مورد را با شماره تلفن 1512 ادارات دامپزشکی استان زنجان به منظور حفظ سلامت عمومی همه شهروندان اطلاع دهند تا به مورد تخلف رسیدگی شود.
به گزارش ایرنا ، استان زنجان یکهزار و 336 مرکز عرضه ، کشتارگاه ، بسته بندی، رستوران و جگرکی دارد.
7325/8068
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشاردهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.