محمدرضا قلی پور چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: روزانه هر تانکری بین سه تا پنج سرویس برای خانوار های عشایری این استان آبرسانی دارند که در این روزها فعالیت آنان شدت پیدا کرده است.
وی افزود: برخی از محله های عشایر این استان دور و سخت گذر است که برای آبرسانی به این محله ها از تانکر های اجاره ای و همچنین تراکتور استفاده می شود.
وی اظهار کرد: برای مشکل کم آبی این اداره کل چشمه ها و منابع آب در مناطق عشایری را بهسازی کرده است که حداقل آبی که این چشمه ها دارند نیز ذخیره سازی شود.
وی بر تامین منابع آبی پایدار برای خانوار های عشایری این استان نیز تاکید کرد و افزود: خانوارهای مناطق کانون های خودجوش به شبکه آبرسانی پایدار متصل هستند که هم اکنون این شبکه در'گلیل' شیروان و 'سامان محله' مانه و سملقان و همچنین در مناطقی از اسفراین وجود دارد.
مدیرکل امور عشایر خراسان شمالی گفت: در مناطقی که برای دام نیز کمبود آب وجود دارد با هماهنگی انجام شده تانکر ها برای بخش دام نیز آب حمل می کنند که در اختیار خانوارها برای تامین آب مورد نیاز دام قرار می دهند.
قلی پور با بیان اینکه از خانوارهای عشایری این استان آب بها دریافت نمی شود افزود: برخی از شرکت های تعاونی خدمات آب بعضا مبلغ ناچیزی برای آب بها دریافت می کنند که برای اجاره تانکر ها پرداخت می شود.
وی افزود: پنج هزار و 350 خانوار عشایری خراسان شمالی 25 درصد تولید گوشت استان را تولید می کنند.
وی با بیان اینکه 8 درصد از تولید گوشت قرمز عشایر کشور در این استان تولید می شود گفت: به طور میانگین هر خانوار عشایر این استان 180 راس دام سبک دارد.
هم اکنون عشایر خراسان شمالی با جمعیتی بیش از 30 هزار نفر در قالب دو ایل و ‎ 38طایفه با شیوه های سنتی کوچرو و نیمه کوچرو با 700 هزار راس دام در این استان کوچروی می کنند.
*** دستگاه های اجرایی، سازمان ها، نهادها و شرکت های دولتی و عمومی می توانند برنامه های خبری روزانه خود را یک روز قبل از اجرای برنامه ها از طریق شماره تلفن 32226666 و 32231776 و یا به 09188651081 تلگرام به ایرنا اطلاع دهند یا به این شماره ها نمابر کنند.
*نشانی سایت ایرنای خراسان شمالی http://www.irna.ir/nkhorasan ، کانال تلگرامی https://t.me/irnabojnurd و صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی هم در اینستاگرام ttps://www.instagram.com/irnabojnurd است.
هم چنین هموطنان گرامی برای ارسال دیدگاه ها و پیشنهادهای خود به نشانی https://t.me/irnaBOJ تلگرام کنند.
3007/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.