امجد باقری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اقدامات پیشگیرانه به منظور جلوگیری از شیوع به این بیماری در زنجان تشدید شده است اما با این وجود، عموم مردم باید توصیه ها و هشداری لازم ارایه شده از سوی دستگاه ذیربط را جدی تر بگیرند.
وی اظهار کرد: متاسفانه برخی افراد، موارد بهداشتی در خصوص نگهداری پرندگان خانگی به ویژه مرغ و خروس را رعایت نمی کنند و این خود تهدیدی برای انتقال و شیوع و ابتلا به بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان است.
باقری افزود: مردم از باید در فصل زمستان از خرید مرغ و خروس های محلی و همچنین از دست زدن و لمس کردن پرندگان مرده به جد خودداری کرده و بلافاصله موضوع را به منظور پیگری و انجام اقدامات لازم به محیط زیست یا اداره دامپزشکی اطلاع دهند.
مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: این اداره کل به خاطر احتمال وجود بیماری آنفلوانزا در بین پرندگان مهاجر، مجوز شکار پرندگان را صادر نمی کند و با توجه به اینکه تمام پرندگان چه بومی و چه مهاجر، در معرض تهدید و خطر هستند بنابراین با شکارچیانی که هشدارها را نادیده بگیرند برخورد قانونی خواهد کرد.
باقری افزود: روزهای آخر هر هفته /جمعه/ بازار خرید و فروش پرندگان در قسمت پائین شهر زنجان نیز رونق خاصی به خود می گیرد و اغلب مردم با حضور در این محل، نسبت به خرید مرغ و خروس، بوقلمون، اردک، غاز، بلدرچین، کبک، سهره، قناری و کبوتر، اقدام می کنند که با توجه به احتمال بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، لازم است در خریدهای خود دقت بیشتری داشته باشند.
به گزارش ایرنا، بازار خرید و فروش انواع حیوانات و پرندگان اهلی در قسمت پایین شهر زنجان 'خیابان خیام' همواره در روز آخر هفته /جمعه/ گرم می شود و افراد علاقه مند بسیاری از کودک تا سالمند به این منظور در این مکان گرد هم آمده و بازار دلالی نیز داغ داغ می شود.
فروشندگان در این نقطه از شهر انواع حیوانات چون سگ، خرگوش، همستر، سنجاب، بره گوسفند و بز و همچنین پرنده هایی چون کبوتر، بلدرچین، اردک، غاز، بوقلمون، مرغ، خروس و جوجه و حتی برخی اوقات میوه هایی چون سیب، نارنگی و پرتقال نیز به خریداران عرضه می کنند و به همین دلیل نیز اداره کل محیط زیست نسبت به این مکان حساس است.
6084/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.