محمود آقامحمدیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به گلایه برخی از کشاورزان فعال شهرستان طارم در باره مشکل تامین نفتگاز ادوات کشاورزی در فصل پاییز امسال، میزان توزیع این فرآورده نفتی در بخش کشاورزی این شهرستان طی مهر و آبان نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 67 درصد رشد یافته است.
وی اظهارکرد: این رشد در تخصیص سوخت به تراکتورها نشان دهنده اهتمام جدی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زنجان در تامین به موقع نفتگاز مورد نیاز در این بخش است.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زنجان گفت: براساس بررسی های انجام شده، با کاهش بارندگی مهر و آبان سالجاری بیشتر کشاورزان شهرستان طارم نسبت به استفاده از آب چاه های غیرمجاز برای تامین آب کشاورزی مورد نیاز اقدام کرده اند.
آقامحمدیان یادآورشد: بخش قابل توجهی از سهمیه ادوات کشاورزی در کشت محصولات استفاده و منجر به برخی گلایه ها درباره کمبود نفتگاز شده است.
وی ادامه داد: با توجه به اهمیت فعالیت کشاورزی در شهرستان طارم شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زنجان تمهیدات لازم را برای تامین نیاز بخش کشاورزی با تعامل سازمان جهاد کشاورزی به عنوان سازمان متولی از جمله تغییر الگوی تخصیص سهمیه ها در ماه های مختلف سال و نیز تامین نیاز مازاد کشاورزان با استفاده از سهمیه های غیر حمایتی اتخاذ کرده است.
به گزارش ایرنا، مالکان تراکتورها در شهرستان طارم در زمان حاضر مشغول کشت سیر، باقلا، نخود فرنگی و کلزا هستند که سهمیه اختصاص یافته از سوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زنجان برای هر تراکتور در فصل پاییز 1200 لیتر است.
با توجه به این میزان سوخت تخصیص یافته، بیشتر مواقع صاحب یک تراکتور اقدام به شخم زمین های کشاورزی چند روستا می کند که با توجه به این حجم کاری سوخت تعداد زیادی از تراکتورها تمام شده و کشاورزان برای کشت محصول در زمین های خود با مشکل اتمام سوخت مواجه شده اند و سهمیه سوخت آزاد نیز به آنها تعلق نمی گیرد.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.