حسین سرچاهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این واحدهای صنعتی در زمینه فرآوری و بسته بندی محصول پسته بشرویه فعالیت می کنند.
وی بشرویه را با هفت هزار و 260 هکتار دارای جایگاه نخست سطح زیر کشت پسته در استان خراسان جنوبی اعلام کرد و گفت: شرایط اقلیمی و آب و هوای این منطقه شرایط مساعدی را برای تولید محصول مرغوب فراهم آورده است.
وی بیان کرد: از دلایل استقبال کشاورزان از توسعه باغات پسته کاهش چشمگیر مصرف آب، مقاومت به شوری زمین و آب و همچنین صرفه اقتصادی ای محصول است.
مدیر جهاد کشاورزی بشرویه تعداد بهره برداران محصول پسته در این شهرستان را یکهزار و 450 نفر اعلام کرد و افزود: کمک به ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی به خصوص در زمینه فرآوری محصول پسته از مهم ترین سیاست های مدیریت جهاد کشاورزی است.
وی ادامه داد: تاکنون در راستای کمک و حمایت از کشاورزان تولیدکننده پسته اقدامات متفاوتی نظیر اعطای تسهیلات طرح توسعه بخش کشاورزی، صورت پذیرفته است.
سرچاهی گفت: ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی و دامپروری به رونق و شکوفایی بیش از پیش اقتصاد کشاورزی این منطقه کمک زیادی می کند و در زمینه فرآوری محصول پسته به صورت ویژه برنامه ریزی های مدون و اصولی همواره مورد توجه است.
وی اظهار کرد: پیش بینی می شود امسال از باغات پسته بشرویه، هفت هزار و 200 تن پسته به ارزش تقریبی 144 میلیارد تومان برداشت شود.
شهر بشرویه در 300 کیلومتری شمال غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7550*3028*خبرنگار- نرگس سینایی* انتشار دهنده- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.