'مجید کافی زاده' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: سه هزار و 100 هکتار زمین کشاورزی از سال گذشته برای اجرای این نوع طرح ها به کارگروه ساماندهی پیشنهاد شد که 2 هزار و 200 هکتار در نهایت به تصویب رسید.
وی افزود: 15 تا 20 درصد از هزینه اجرای طرح های آبیاری نوین در هر هکتار زمین بر عهده کشاورزان است و دولت نیز برای اجرای طرح های تجمیعی آبیاری کم فشار و تحت فشار به ترتیب به ازای هر هکتار 55 و 11 میلیون ریال کمک بلاعوض در اختیار قرار می دهد.
به گفته مدیر جهاد کشاورزی کاشان، 2 هزار و 565 هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان در مجموع طی 23 سال گذشته (از سال 1372 تا 95) زیر پوشش طرح های نوین آبیاری مانند قطره ای و تحت فشار قرار گرفته است.
او اضافه کرد: هم اکنون 15 هزار و 300 هکتار زمین کشاورزی در شهرستان کاشان وجود دارد که بیش از 4 هزار هکتار آن تحت پوشش آبیاری های نوین قرار گرفته اند.
کافی زاده با اشاره به افزایش 55 درصدی بهره وری با اجرای این طرح ها گفت: جلوگیری از انتقال آفت ها و بیماری ها، جلوگیری از هدر رفت ناشی از تبخیر و یا نشت آب از جمله مزیت های اجرای طرح های آبیاری نوین است.
بخش کشاورزی کاشان شامل 6 هزار و 300 هکتار زمین زراعی و 9 هزار هکتار باغ و گلخانه می باشد؛ بیش از 10 هزار خانوار در این بخش فعالیت دارند.
این شهرستان با بیش از 365 هزار نفر جمعیت در فاصله نزدیک به 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
خبرنگار: یوسف صائب ** انتشاردهنده: محمد ملا حمزه زاده
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.