محمد احمدی مقدم روز شنبه در همایش کیفیت در استان زنجان افزود: دستیابی به کیفیت و استاندارد کالا و خدمات نیازمند تلاش بی وقفه و مستمر است و تحقق آن برنامه ریزی هدفمند را می طلبد.
وی یادآورشد: باید با تولید کالا و خدمات با کیفیت و استاندارد، علاوه بر حفظ جایگاه کنونی در بازارهای جهانی نسبت به ارتقای آنها هم اقدام کرد.
احمدی مقدم اظهار کرد: سال گذشته در همین زمینه برای افزایش اطلاعات و آگاهی مدیران کنترل کیفی کشور، 148 هزار نفر ساعت دوره آموزشی مورد نیاز برگزار شد.
مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد کشور با بیان اینکه مدیران کنترل کیفیت و کارشناسان استاندارد نیازمند آموزش های کارگاهی و عملی هستند، گفت: مدیران کنترل کیفی باید با نظارت دقیق بر اجرای ضوابط و کالا و خدمات تولیدی را به سمت کیفت مطلوب مصرف کنندگان هدایت کنند.
وی خاطر نشان کرد: نمی توان گفت که زلزله بلای طبیعی است یا تذکر طبیعت بر نبود کیفیت و استاندارد لازم در کالا و خدمات عرضه شده به مردم.
احمدی مقدم به تلاش تمام کشورها برای تولید بهتر کالا و خدمات اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس بند 2 سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی وظیفه داریم که به سمت افزایش کیفیت تمام کالاها و خدمات کشور حرکت کنیم.
مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد کشور گفت: وظیفه تمام مدیران کنترل کیفی و کارشناسان استاندارد این است که تمام محصولات داخلی را تحت پوشش استانداردسازی درآورد و کیفیت آنها را ارتقا دهند.
رئیس خانه صنعت و معدن استان زنجان هم در این مراسم استاندارد را مرز میان خوبی ها و بدی ها اعلام کرد و استاندارد را حداقل کیفیت مورد نیاز برای یک کالا برشمرد.
سید سجاد نباتچیان اضافه کرد: برای دستیابی به بازارهای جهانی، تولیدکنندگان راهی به غیر از تولید با کیفیت محصول ندارند.
وی تاکید کرد: دستیابی به بازارهای جهانی با شعار محقق نمی شود و باید برای آن تلاش کرد و هزینه داد.
نباتچیان تصریح کرد: شاید اجرای استانداردها برای تولیدکنندگان هزینه داشته باشد اما نتیجه آن عاقبت بخیری است.
مدیرکل استاندارد استان زنجان هم در ادامه این جلسه گفت: استانداردها حداقل کیفیت کالا و خدمات را تامین و تضمین می کنند و بیانگر مقبولیت آنها از نظر ایمنی و بهداشتی هستند.
داوود کارگرزاده افزود: ستاندارد و کیفیت در عین آنکه مشابهت های بسیاری با همدیگر دارند، اما از تفاوت های چشم گیری برخوردار هستند.
وی یادآورشد: کیفیت ها متناسب با پیشرفت، تجربه و ورود فناوری های نوین ارتقا می یابند و روز به روز سطح مورد تقاضای مردم را افزایش می دهند.
3001/8068
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.