شاهپوررضا کاظمی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به عمده درخواست روستاییان از بخشداری خرمدره، افزود: از طرح های اولویت دار بخشداری رسیدگی به وضعیت راه ها و جاده های روستایی است و در این راستا راه روستای سوکهریز و مزرعه داسداران در قالب راه بین روستایی تعریض و ایمن سازی شده است.
وی اظهار کرد: با توجه به طبیعت زیبای روستای سوکهریز و مزارع منطقه داسداران خرمدره که در فصل های مختلف پذیرای گردشگران بسیاری است، که باعث گردیده این مسیر زیبا یکی از نقاط پر تردد در سطح شهرستان باشد، به همین دلیل ایمن سازی این راه در دستور کار قرار گرفت و با نظر کارشناسان و همکاری مزرعه داران و اهالی روستای سوکهریز در طول مسیر تعریض و شانه خاکی مناسب ایجاد و در چند نقطه حادثه خیز و تقاطع ها سرعت کاه های استاندارد و مناسب جانمایی و نصب شد.
سرپرست بخشداری خرمدره با اشاره به اتمام ایمن سازی و تعریض در نقاطی از راه روستای رحمت آباد و تکمیل و آماده سازی پل انتهای مسیر در ورودی روستا از بهسازی و لکه گیری آسفالت در نقاطی که دچار مشکل است خبر داد و تصریح کرد: پل روستای باغدره که از مهمترین درخواست های مردمی این روستا بود، در مرحله عقد قرارداد با پیمانکار واجد شرایط جهت آغاز عملیات احداث قبل از شروع سرما و بارش های فصلی است.
وی ساماندهی و تعمیر مخزن آب روستای ویستان بالا و نیز ساماندهی معابر روستای ویستان پایین را از دیگر اولویت ها برشمرد که در هفته های آتی انجام می شود.
معاون فرماندار خرمدره خاطرنشان کرد: آسفالت ریزی معابر اصلی روستای قلعه حسینیه به اتمام رسیده که در هفته های اخیر با همکاری بنیاد مسکن و نیز اعتبارات دهیاری قلعه حسینیه آسفالت ریزی معابر فرعی و کوچه های روستا در دستور کار قرار گرفته است.
کاظمی افزود: این کار در مرحله اول با پیشرفت قابل توجهی مواجه بوده است و تعداد 4 معبر فرعی که دارای زیرسازی مناسب بوده در روزهای اخیر آسفالت ریزی شد و امید است تا پایان سال، 80 درصد از معابر فرعی روستا آسفالت ریزی و بهسازی گردند و در حال حاضر 98 درصد از معابر اصلی و فرعی روستا جدول گذاری و ساماندهی شده است.
وی از جدول گذاری و هدایت آبهای سطحی و بهسازی معابر اصلی و فرعی در ماه های اخیر در روستاهای سوکهریز با 90 درصد پیشرفت فیزیکی و اعتبار هزینه شده در حدود 900 میلیون ریال در سال جاری، روستاهای اردجین 98 درصد پیشرفت فیزیکی با اعتبار 500 میلیون ریال و همچنین شویر 95 درصد پیشرفت فیزیکی با اعتباری در حدود 1میلیارد و چهارصد میلیون ریال و روستای رحمت آباد 98 درصد پیشرفت فیزیکی و فلج با 90 درصد پیشرفت با اعتبار 800 میلیون ریال خبرداد.
کاظمی ابراز کرد: آسفالت ریزی و بهسازی معابر اصلی و فرعی همه روستاها که جدول گذاری و زیرسازی شده اند از اوایل سال 97 عملیاتی خواهد شد.
سرپرست بخشداری خرمدره همچنین از تجهیز دهیاری های شویر و رحمت آباد به عنوان سومین و چهارمین روستای شهرستان و استان به ماشین مکانیزه حمل زباله با اعتبار بالغ بر 900 میلیون ریال خبر داد.
7324/6085
خبرنگار: اکرم بیات ** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.