به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، مسیح الله معصومی در نخستین حضور رسمی خود در جلسه علنی شورای اسلامی شهر به بیان دیدگاهها، نظرات، برنامه و چالش های موجو مدیریت شهری پرداخت و از تحول و ارائه خدمات بیشتر در شهر و رسیدگی مشکلات شهروندان سخن گفت.
وی افزود: مدیر میدانی به این معناست که لخظه به لحظه مسائل مربوطه را رصد و حضوری منظم داشته باشند و در این ارتباط کانال دیده بان حقوق شهروند راه انداری شده است.
وی یادآوری کرد: عملکرد این کانال به گونه ای است که روابط عمومی وظیفه دارد با نگاه انتقادی که در داخل شهر بویژه خدمات شهری وجود دارد، عکس و تصویر گرفته و در کانال منتشر کند و مدیر مربوطه شهری نیز موظف است در حداقل زمان ممکن پاسخ لازم را ارائه کند.
شهردارزنجان گفت: در مدیریت شبانه شهر زنجان حوزه های نظارتی خدماتی در شهر وجود ندارد و بر این اساس افرادی برای نظارت های بیشتر متصدی این کار خواهند شد.
وی ابراز کرد: یکی از برنامه های مهم شهرداری و برای ملاقات های مردمی راه اندازی اتوبوس خدمت است که مدیران با حضور در محلات نسبت به اعلام نیازها و مشکلات و در خواست مستقیم بدون واسطه شهروندان اقدام می کنند.
معصومی افزود: با راه اندازی شماره پیامکی ارتباط مستقیم شهروندان با شهرداری فراهم می شود و علاوه بر آن چارت سازمانی بویژه تعیین تکلیف نیروهای مازاد و قرارگیری نیروها در پست های مربوطه مشخص خواهد شد.

*** انباشتگی بیش از 2 تا 2.5 برابری نیرو در شهرداری وجود دارد
شهردار زنجان ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد مدیریت شهری در حوزه منابع انسانی هیچ ساختار رسمی و منسجمی ندارد و هیچ نیرویی در مکان یابی و در جای خود خود مستقر نشده است.
وی یادآوری کرد: می توان گفت انباشتگی بیش از 2 تا 2.5 برابری نیروها بر اساس چارت سازمان مصوب وزارت کشوردر این حوزه وجود دارد.
معصومی افزود: حتی نوع وظایف و شرح وظایف نیروهای شهرداری نیز تدوین شده نیست و این مهم بخاطر بازدید ها انجام گرفته است.
وی بیان کرد: در حوزه امور زیربنایی نیزبه غیراز پل سیدالشهدا و بازگشایی محور زینبیه هیچ پروژه کلانی در این شهر وجود ندارد و همین 2 پروژه نیز به اندازه کافی نارضایتی شهروندان را بدنبال داشته و حتی کسانی که از این محور و گذر عبور می کنند چندان خوشایند انان نیست.
معصومی افزود: در حوزه مالی و اقتصادی نیز هیچ درآمد پایداری برای این شهر تعریف نشده و پرداخت حقوق ها و هزینه های شهرداری صرفا و مبتنی بر درامدهای زودگذر اعم از عوارض ساختمانی، دریافت مالیات ارزش افزوده و سایر عوارضی بوده که نمی توان انها را در آمد پایدار قلمداد کرد.
وی اظهار کرد: علاوه بر آن در پرداختی ها به پیمانکاران شفافیت مالی وجود نداشته و باید پرداختی ها یک مکانیزیم تعریف شده که همگان مطلع باشند و وجود داشته باشد که چنین نیست و عقب ماندگی های حقوقی نیز چند ماهه و در بخشی قسمتها مانند حقوق کارگران در حوزه فضای سبز رخ داده است.
شهردار زنجان گفت: در حوزه خدمات شهری نیز سازمان های شهرداری گرفتار روزمرگی بودند و طی بازدیدهای انجام گرفته نشان داد که بیشتر در حد رفع و تکلیف و مدیریت می شودو در حوزه مبلمان شهری به ویژه در فضاهای باز شهری، مجموعه فضا و پارک مبلمانی به لحاظ کمی و کیفی وجود ندارد.
وی یادآوری کرد: در حوزه جمع اوری زباله نیز ضمن اینکه فرهنگ سازی مناسبی در بین شهروندان انجام نگرفته در ارائه خدمات نیز دارای مشکلاتی است.
به گفته معصومی، به لحاظ مکانهای فیزیکی نیز و بسیاری از واحدهایی که تحت عنوان سازمانهای تابعه و یا واحدهای مرتبط بوده یا مستاجر یا دارای بناهای تخریب و یا دارای فرسودگی و فاقد بنا هستند.
معصومی افزود: بر این اساس شهرداری مناطق یک و 2 به جای اینکه در منطقه دسترس شعاع همسایگی مردم باشند در یکجا مستقر شده اند .
وی بیان کرد: : مردم از فرآیندانجام کار و نحوه پاسخگویی کرکنان شهرداری نارضایتی داشتتد و از طولانی بودن آنها گله مند هستند.
شهردار زنجان گفت: عملکرد گذشته شورای شهر و یا شهرداری زیر سوال بردن نیست بلکه هدف این است که همراهی و هماهنگی بیشتر شهری ایده ال رابرای شهروندن رقم بزند.
وی اظهار کرد: با وجود ظرفیت های که در شهر وجود دارد میتوان حرکت های خوبی انجام داد با اغلب مدیران رده اول شهرداری و برنامه ها و تکالیف مشخص و اعلام شده است.
معصومی خاطر نشان کرد: زمین لرزه اخیر یک هشدار و تذکر جدی به همه مسئولان شهر و کشور است و بر این اساس تدوین مدیریت بحران شهر و شهرداری نیز در امداد رسانی بهنگام در حوادث نقش اساسی دارد.
شهر زنجان به عنون مرکز استان با 420 هزار نفر جمعیت در 350 کیلومتری غرب تهران واقع است.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.