معاون امور عمرانی استانداری اردبیل گفت: همانطوری که استانداری در مسایل و اختیارات شوراها دخل و تصرف نداشته شوراها نیز نباید در اختیارات قانونی شهرداری‌ها خللی وارد کنند. 
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، جعفر فهیمی در جلسه انتصاب شهرداران جدید شهرهای اردبیل در محل استانداری اظهار کرد: شوراهای شهرها از ورود غیرقانونی به حوزه اختیارات شهرداری ها پرهیز کنند و با این کار شهرداری‌ها در ارائه خدمات نوین شهری به مردم یاری دهند. 
وی با اشاره به اینکه احکام 9 شهردار از هفت شهر اردبیل امروز صادر شده و تقدیم شهرداران منتخب می شود، خاطرنشان کرد: تکلیف شهرداران باقی مانده شهرهای استان نیز به زودی مشخص شده و احکام آنان نیز صادر خواهد شد. 
معاون امور عمرانی استانداری اردبیل با تاکید بر اینکه شوراها باید اختیارات شهرداری ها را مقدم بدانند، بیان کرد: شوراها باید تمام تلاش خود را در راستای تقویت ارتباطات و تعاملات با شهرداری به کار گیرند و شهرداری را در امر درآمدزایی و کسب ثروت یاری کنند. 
فهیمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه استان اردبیل بر محوریت گردشگری بوده و این شهر باید از چهار ورودی باید جلوه و جمال زیبا داشته باشد، تصریح کرد: شهرداران باید مساله پسماند را به طور جدی پیگیری کرده و با ترسیم راهکارهای مناسب پسماندهای شهری را به طور مناسب مدیریت کنند. 
وی با اشاره به اینکه در سایر کشورها پسماندبه عنوان طلای کثیف تلقی می شود، ادامه داد: شهرداری‌ها می توانند با تدوین برنامه جامع پسماند آن را به یک ثروت بزرگ تبدیل کنند. 
معاون امور عمرانی استانداری اردبیل گفت: شهرداری ها و شوراها با ورود به حوزه گردشگری طرح های خود را ارائه داده و با مطالعه دقیق طرح جامع شهری بر حسن و عیب های محل خدمت خود مسلط باشند. 
فهیمی همچنین از اعضای شوراهای شهرها خواست؛ با مطالعه طرح تفصیلی هر شهر و تشکیل اتاق فکر در این زمینه درخواست ها و مطالبات مردم را احصاء کرده و و بدون مطالعه و آگاهی وارد مسایل شهری نشوند. 
وی با تاکید بر اینکه فعالیت های عمران شهری باید با مطالعه و عالمانه باشد بیان کرد: تمامی شهرداری ها باید تا یک ماه آینده برنامه های شهر آرمانی خود را به استانداری اردبیل تقدیم کرده و با تدوین آرمان شهر خود زمینه فعالیت های عالمانه خود را فراهم کنند. 
معاون امور عمرانی استانداری اردبیل در ادامه سخنان خود زمان بندی برای اجرای برنامه شهری را بسیار مهم خواند و اضافه کرد: ایجاد درآمد پایدار شهری و برنامه ریزی برای داشتن شهر پویا باید در دستور کار شهرداری ها قرار گیرد و تلاش کنند تا اقدامات ناپایدار در شهرداری ها را حذف کنند. 
فهیمی داشتن روابط عمومی قوی در بدنه شهرداری ها را نیز مهم اعلام کرد و گفت: ارتباط و تعامل مثبت با مردم باید در بدنه شهرداری ها به وجود بیاید و شهرداران باید ارتباط خود را با مردم به صورت منطقی ایجاد کنند. 
وی با تاکید بر اینکه شهرداران بعد از دریافت احکام خود در شهرهای منتخب خود مقیم شوند، خاطرنشان کرد: هر فردی که نمی تواند در شهرهای انتخابی مقیم شود از همین امروز اعلام کند تا ما نیز هر چه سریعتر در تصمیمات خود تجدیدنظر کنیم چرا که اگر شهرداری در حوزه خدمت خود حاضر نشود نمی تواند به مسایل شهری مسلط شده و کارها را به خوبی پیش ببرد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.