به گزارش ایرنا، حمیده زرآبادی روز دوشنبه در همایش مشارکت اجتماعی – سیاسی زنان دانشگاه زنجان افزود: نقش آفرینی و مسئولیت پذیری افراد در جامعه مختص مردان نیست چرا که زنان نیز سهم قابل توجهی در این باره دارند که باید بخش مهمی از مسئولیت ها را برعهده بگیرند همانطوری که بخش قابل توجهی از پیکره اجتماع را تشکیل می دهند.
این نماینده مجلس اضافه کرد: در زمان حاضر فضای رقابتی مناسبی برای زنان با مردان وجود ندارد که این مسائل و مطالبات آنها توسط جامعه زنان پیگیری می شود.
زرآبادی یادآورشد: در کشور افزایش تعداد فارغ التحصیلان و متخصصان زن را داریم که جایگاهی برای آنها تعریف نمی کنیم، وقت و هزینه ای که برای تربیت زنان گذاشته می شود از آن بهره بردای نمی شود که موجب فاصله زنان از توسعه جامعه خواهد شد.
وی اظهار کرد: برای مشارکت سیاسی - اجتماعی زنان در جامعه آگاهی زنان به مقام، موقعیت و شئون زندگی خود مقوله ای بسیار مهم بشمار می ورد که اگر این موارد اتفاق نیفتد مشارکت و حضور در جامعه سخت می شود.
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز، در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: زنان باید جایگاهی برای خود ترسیم کرده و احساس مسئولیت کنند تا در فعالیت ها نیز حضوری آگاهانه داشته باشند که با محقق شدن موارد بیان شده، شاهد افزایش مشارکت سیاسی – اجتماعی زنان در جامعه خواهیم بود.
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: در ایران مشارکت سیاسی - اجتماعی زنان به دوران مشروطیت برمی گردد، متاسفانه قبل از این دوران فرهنگ مرد سالارانه حاکم بود و تقیدهای فرهنگی و سنتی زنان را در خانه محصور و وظایف آنها در همین محیط می دانستند.
وی تاکید کرد: باید الزاماتی ایجاد شود تا تشکل های سیاسی و احزاب در حوزه زنان فعالیت داشته باشند چرا که با فعالیت این تشکل ها آموزش عملی، مهارت و خودباوری نیز در کنار آن محقق می شود.
زرآبادی با بیان اینکه موارد متعددی برای افزایش مشارکت سیاسی – اجتماعی زنان در جامعه وجود دارد، اظهار کرد: مقوله باورهای منفی در جامعه که زن را موجودی یک بعدی محصور در چارچوب خانواده می دانند، به طور معمول نگرشی بی پایه و اساس است که در این باروها زن توانایی قبول مسئولیت های سیاسی - اجتماعی را ندارد.
وی با بیان اینکه رشد و توسعه هر جامعه ای مبتنی بر مبانی و معیارهایی است، اظهار کرد: در این بین حضور فعالانه افراد در مشارکت های سیاسی- اجتماعی از عوامل مهم و حیاتی به شمار می رود که لزوم مشارکت را تبیین می کند.
زرآبادی یادوآورشد: زنان باید در همه عرصه های سیاسی، احتماعی، اقتصادی و فرهنگی دوشادوش مردان در صحنه ها حضور داشته باشند.
وی مهمترین عامل افزایش مشارکت سیاسی – اجتماعی را آموزش بیان کرد و افزود: کلیدی ترین عنصر توسعه هر جامعه نیروی انسانی است که باید مهارت و آموزش های لازم به افراد داده شود.
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز، در مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش می تواند از طریق رسانه ها و سازمان ها و نهادها انجام شود که در این میان آموزش و پرورش و آموزش عالی نقش قابل توجهی دارند.
زرآبادی ادامه داد: باید از دوران کودکی در کتاب های درسی آموزش ها انجام و کسب مهارت های لازم برای زنان محقق شود تا به خود باوری رسیده و در فعالیت های جامعه مشارکت داشته باشند.
وی ادامه داد: می توانیم به نحوی برنامه ریزی کنیم که موضوع، فرهنگ سازی، آموزش، تقویت تشکل های سیاسی برای بانوان از سن کودکی محقق شود تا اعتماد به نفس و خودباروی در افراد نهادینه شود که شکل گیری آن منجر به پیشرفت و توسعه جامعه می شود.
به گزارش ایرنا، همایش مشارکت اجتماعی – سیاسی زنان با مشارکت دانشجویان دختر و پسر دانشگاه زنجان برگزار شد.
7325/8068/
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انشتاردهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.