به گزارش ایرنا اسماعیل تبادار، شنبه در آیین نواختن زنگ مهر به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید در شیراز افزود: در امر آموزش و علم اندوزی دانش آموزان، مهمترین موضوع، پرسش گری آنهاست و یک دانش آموز باید در مسیر کسب علم با پرسش گری به خوبی آشنا باشد چرا که به افزایش توان، خلاقیت و پویایی او کمک خواهد کرد.
وی، مدرسه را مهمترین جایگاه برای تربیت و آماده سازی نیروی انسانی در کشور دانست و اظهار داشت: امروز، عصر خلاقیت و نوآوری است و همه مسئولان باید بر این مهم تاکید کنند که خلاقیت، ابتکار، کارآفرینی و مهارت آموزی دانش آموزان و توانمند سازی آنها در پهنه آموزش، برای پیشرفت و آینده کشور امری ضروری است.
او گفت: آموزش و پرورش باید با فراهم کردن شرایط مناسب، زمینه بازدید دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی را از مراکز صنعتی و تولیدی فراهم کند.
تبادار، ابراز امیدواری کرد که دانش آموزان در عرصه علم و دانش برای توسعه کشور و استان کوشا باشند و با تلاش بیشتر، آینده بهتری را برای کشور رقم بزنند.
وی، یکی از مشکلات فرا روی استان را بحران کم آبی دانست و افزود: دانش آموزان می توانند با حضور در این عرصه برای اصلاح الگوی مصرف آب به عنوان یک مُبلغ اقدام کنند.
استاندار فارس، رفتار و منش معلم را زمینه ساز رشد اخلاق، فرهنگ و آداب اجتماعی در جامعه دانست و افزود: باید نسبت به رفع مشکلات معیشتی این قشر زحمت کش تلاش و کوشش بیشتری شود تا بتوانند حضور موثرتر و پررنگ تری در حوزه تعلیم و تربیت آینده سازان کشور و ایجاد زیر ساخت های علمی، اخلاقی و فرهنگی در جامعه داشته باشند.
6122 /6118
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.