به گزارش خبرنگار ایرنا محمدحسین قربانی روز پنجشنبه در نشست مشترک مجمع نمایندگان گیلان و آموزش و پرورش در دهکده ساحلی بندرانزلی اظهار کرد: یکی از شاخص های بسیار مهم برای برخورداری گیلان از نیروی انسانی کارآمد، تعادل موجود در تعداد مدارس دولتی و غیر دولتی است.
وی با اشاره به وجود نیروهای کارآمد برای تبدیل وضعیت شغلی و جذب در آموزش و پرورش افزود: پیر بودن معلمان استان از دغدغه های نمایندگان است و اگر نتوانیم نیروهای تازه نفس و تحصیلکرده را جذب کنیم، با چالش مواجه می شویم .
قربانی با تاکید براینکه داشتن کلاس های چند پایه در گیلان قابل توجیه نیست، تصریح کرد: باید همت و تلاش ویژه ای برای حذف این کلاس ها صورت گیرد و انتظار می رود با کاهش نیروهای حق التدریسی از طریق جذب آنان، این چالش به حداقل برسد.
وی با تاکید بر لزوم ارائه آموزش های تخصصی در راستای بکارگیری نیروهای انسانی متخصص و کارآمد در مدارس استان تصریح کرد: متاسفانه براساس آمارهای موجود، میزان جذب نیروهای حق التدریسی در آموزش و پرورش گیلان نسبت به بقیه استان ها کمتر است.
قربانی یادآور شد: در حال حاضر 2 هزار و 700 معلم حق التدریسی در مدارس استان در مقاطع ابتدایی ، پیش دبستانی و نهضت سوادآموزی مشغول به کار هستند که تعداد زیادی از آنان بین شش تا 14 سال سابقه خدمت دارند.
رئیس مجمع نمایندگان گیلان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 14 درصد از معلمان حق التدریسی در گیلان جذب شده اند در حالیکه در برخی از استان ها این آمار به 100 درصد نیز می رسد .
قربانی با اشاره به انجام برنامه ریزی های لازم برای جذب هرچه بیشتر حق التدریسی ها در جلسه امروز افزود: علاوه بر معلمان حق التدریسی ، افزایش فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان از یک سو و افزایش تعداد بازنشستگان فرهنگی مدارس استان از سوی دیگر باید مورد توجه قرار گیرد تا شرایط لازم برای استفاده بهینه از این فرصت مهیا شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا 375 هزار دانش آموز در سه هزار و 85 مدرسه دولتی و 2 هزار و 96 مدرسه غیردولتی این استان مشغول به تحصیل هستند.
بندرانزلی در 40 کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده است.
خبرنگار: رضا اکبری ** انتشاردهنده: کبیری
7471/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.