به گزارش ایرنا،رسول بیات روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان افزود: رویکرد مرکز خدمات سرمایه گذاری استان بیشتر بر جذب سرمایه گذاری خارجی است در حالی که جای سیاست گذاری برای جذب سرمایه گذاری داخلی در این میان خالی است.
وی ادامه داد: ارتباط سازماندهی شده و ارگانیک با شهرستان ها وجود ندارد در حالی که بخشی از سرمایه گذاران حتی سرمایه گذاران خارجی به شهرستان ها نیز مراجعه می کنند.
بیات اظهار کرد: شهرستان ها از برخی اطلاعات لازم در حوزه سرمایه گذاری محروم هستند گر چه بخشی از مشکل نیز در این حوزه به کم کاری در شهرستان ها بر می گردد.
به گزارش ایرنا، حمایت، تسهیل و تسریع امور مربوط به سرمایه گذاری در استان، شناسایی و اطلاع رسانی ظرفیت­ها، اولویت ها و فرصت های سرمایه گذاری، شناسایی و اطلاع رسانی قوانین و مقررات مرتبط از جمله مشوق های قانونی و پذیرش متقاضیان سرمایه گذاری در استان و پیگیری امور مرتبط با استقرار طرح سرمایه گذاری از جمله وظلیف اصلی مرکز خدمات سرمایه گذاری است.
فرماندار شهرستان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع ساماندهی فضاهای اداری اشاره کرد و افزود: در این حوزه فقط فضاهای فیزیکی مد نظر نباید باشد چرا که خیلی از امکانات و حتی فضاهای غیر اداری لازم است که در جهت روند و پیشبرد برنامه های توسعه استان مورد توجه قرار گیرد.
بیات افزود: به طور مثال بر اساس سیاست دولت برای گسترش کشت کلزا، ما یک سری دستگاه های دولتی را شناسایی کردیم که فضاهای کشاورزی داشتند و به آنها توصیه شد تا به جای کشت محصولات با نیاز آبی بیشتر، برای کشت محصول راهبردی همچون کلزا همکاری کنند ولی در این زمینه کمترین فعالیت از سوی برخی دستگاههای دولتی مشاهده شد و تنها هنرشان در این زمینه این بود که زمین و آب در اختیار خود را به یک گوجه فرنگی کار اجاره دهند.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبری** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.