به گزارش ایرنا، نبود فضای سبز مناسب، آسفالت نشدن معابر و کوچه ها از مشکلات ساکنان شهرکهای اقماری است که این معضلات را بیشتر متوجه شهرداری می دانند و شهرداری نیز شرکتهای تعاونی را مسئول مشکلات متعدد موجود در شهرکهای اقماری عنوان می کند.
سرپرست معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهرداری زنجان روز سه شنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: متاسفانه شهرکهای اقماری زمانی از سوی شرکت تعاونی ها به شهرداری تحویل داده می شود که نارسایی و مشکلات متعددی دارند و ارائه خدمات لازم به آنها با کندی انجام می شود.
اصغر عزیزی افزود: بر این اساس طبق قانون، عملیات زیربنایی و روبنایی در شهرک های اقماری باید توسط شرکت تعاونی متولی امر انجام گیرد که بی توجهی به این مهم، مسائلی را بوجود می آورد.
عزیزی افزود: بنابراین شهرداری مجبور به تحویل شهرک های اقماری از سوی شرکت تعاونی ها می شود و از سوی دیگر صدور پروانه ساختمانی، مراجعات مردمی و در مجموع عوامل دیگر به بروز مشکلات کنونی دامن می زند.
وی یادآوری کرد: به طور معمول عوارض نوسازی از شهروندان دریافت می شود که برای نگهداری فضای سبز، رفع نواقص احتمالی از قبیل حفاری ها، شکستگی جدولها هزینه می شود و متاسفانه کمتر از 50 درصد آن در سال محقق می شود.
سرپرست معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهرداری زنجان ادامه داد: شهرداری به عنوان واحد خدمات رسان تلاش می کند به بهبود و ارتقای خدمات شهری کمک کند و از سوی دیگر فعالیت های مازاد محدویت های اعتباری را به دنبال دارد و خدمات رسانی را کمرنگ تر کرده و به کاهش رضایتمندی منجر می شود.
وی ابراز کرد: نظارت های دقیق شرکتهای تعاونی ها در هنگام انجام عملیات رو و زیربنایی از قبیل استفاده از مصالح استاندارد، انجام تاسیسات در یک کانال واحد با توجه به هزینه بر بودن آن و عملیات جدول گذاری صحیح می تواند فعالیت های مازاد را کاهش دهد.
عزیزی افزود: کیفیت خدمات ارائه شده در شهرکهای اقماری زنجان مطابق با استانداردها نیست.
به گزارش ایرنا، شهر زنجان حدود 22 شهرک اقماری و به عنوان مرکز استان با 430 هزار نفر جمعیت سه منطقه شهرداری دارد.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.