سید احمد موسوی : به گزارش خبرآنلاین لرستان .مهندس زندی فر در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به مشکلات پایانه جدید مسافربری خرم آباد گفت: یکی از دردها و ضعف های بزرگ لرستان این است که مرکز استان سالهاست پایانه مسافر بری ندارد.

وی افزود: در گذشته در چندین محل مکانهایی جهت این پایانه شروع به ساخت شده که برخی ها نیمه کاره و برخی رها شده باقی ماندند.
زندی فر در ادامه اظهار کرد :برابر قانون مکان پیشنهادی برای ساخت هر ترمینال در شهرها باید در شورای عالی شهرسازی مطرح شود و در صورت تایید مکان پیشنهادی مصوبه لازم دریافت شود که این مصوبه مهم در زمان ساخت برای ترمینال گرفته نشده از طرفی در زمان ساخت این بنا مابین تشکلات صنفی مسافربری و شهرداری تعهداتی ایجاد شده که بیشتر تعهدات اجرایی نشده است بهمین دلیل شرکتهای مسافربری تمایلی به انتقال به ترمینال ندارند.

مدیرکل راهداری استان لرستان با بیان اینکه ترمینال خرم اباد استانداردهای لازم را ندارد تصریح کرد : در حال حاضر در تعاونی های خرم اباد 160 دستگاه اتوبوس فعالیت دارند که محوطه ترمینال ظرفیت این تعداد اتوبوس را ندارد همچنین پارکینگ خودروهای سواری و انبارهای توشه تعاونی ها در این ترمینال ساخته نشده و عمده مشکل ترمینال که شرکتهای مسافربری هرگز زیر بار ان نمی روند راههای دسترسی ان است که استاندارد های لازم را دارا نیستند بطوریکه در اطراف راه دسترسی به ترمینال حدود نه مدرسه وجود دارد که قطعا در عبور و مرور اتوبوس ها مشکلات زیادی ایجاد می گردد.

زندی فر با اشاره به نامناسب بودن مکان این ترمینال افزود : شرکتهای مسافربری حاضرن ترمینالی احداث کنند حتی همکاران ما چندین نقطه مناسب را شناسایی کردن اما بهرحال در تلاشیم که بخشی از خواسته های شرکتهای مسافربری و شهرداری را کاهش بدیم تا با رفع نقایص توسط شهرداری . تعاونی های خرم اباد متقاعد شوند به مکان ترمینال جدید منتقل شوند .

مدیرکل راهداری و سیستم حمل و نقل استان اضافه کرد: جانمایی این پایانه مسافربری به هیچ وجه در شان شهر خرم آباد نیست و شهرداری موظف است برای تعیین تکلیف این ترمینال ایرادات ان را برطرف کند در غیراینصورت چون تعاونی ها دچار خسارت میشوند ممکن است به مکان ترمینال جابجایی صورت نگیرد چون استاندارد های لازم در احداث ترمینال اعمال نگردیده است

عکس/ امین -ساکی

 

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 732239
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.