مهدی ژاله چیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شناسنامه های مکانیزه برای افراد بالای 15سال و افرادی که متقاضی عکس دار کردن شناسنامه هستند، صادر می شود.
وی یادآوری کرد: علاوه بر آن، شناسنامه های مفقودی، مستعمل و یا نیازمند انجام امور سجلی و تغییراتی مانند تغییر نام یا نام خانوادگی و دیگر موارد در اولویت تعویض قرار دارند.
شفیعی افزود: با ساز و کارهای فراهم شده تمامی افرادی که متقاضی تعویض شناسنامه هستند، می توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان، ارائه یک قطعه عکس و پرداخت 33 هزار و 700 تومان، پس از طی فرآیندهای لازم در کوتاه ترین زمان ممکن شناسنامه مکانیزه دریافت کنند.
نبود امکان جعل و هرگونه سوء استفاده، افزایش ضریب امنیتی بر روی صفحات شناسنامه و دوام بالا، استفاده از لایه محافظ در برگ اول برای حفاظت و داشتن 2 برگ اضافه برای درج اطلاعات خانوار از مزیت های ایجاد شده در شناسنامه های جدید است.
معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی اداره کل ثبت احوال استان زنجان، به وضعیت صدور کارت هوشمند ملی در این استان نیز اشاره کرد و گفت: قبل از اعلام فراخوان ماهانه 6 هزار و 200 قطعه کارت هوشمند ملی در این استان صادر می شد که اکنون این روند به 2 برابر رسیده است.
وی بیان کرد: با توجه به اطلاع رسانی انجام شده، کارت هوشمند ملی برای متقاضیان، پس از طی مراحل آن در کمتر از هفت روز صادر می شود و تمامی امکانات لازم از قبیل سخت افزارها برای صدور کارت هوشمند ملی فراهم شده و مشکلی در این بخش وجود ندارد.
وی خاطرنشان کرد: بر این اساس از ابتدای اجرای این طرح سال 92 تا کنون 348 هزار و 821 قطعه کارت هوشمند ملی در این استان صادر شده و این روند همچنان ادامه دارد.
به گفته وی، طی 6 ماهه اول امسال نیز 49 هزار و 542 قطعه کارت هوشمند ملی در این استان صادر شده است.
هم اکنون 37 ایستگاه ثبت نام کارت هوشمند در استان زنجان برای رفاه متقاضیان فعال است و طبق برنامه ریزی انجام گرفته تا ساعت 20 نیز خدمات لازم را ارائه می کنند.
7320/
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.