سیدرضا موسوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حوالی ساعت 9 صبح جمعه /21 مهر جاری/ صدای گلوله، محیط بانان شهرستان طارم را به دربند انارستان واقع در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر کشاند تا شکارچی خاطی را به دام اندازند.
وی اظهار کرد: از این شکارچی متخلف و غیرمجاز که بومی منطقه بود یک قطعه لاشه کبک معمولی و یک قبضه سلاح شکاری دولول قاچاق به دست آمد.
موسوی افزود: در ارتفاعات منطقه شکار ممنوع خرمنه سر شهرستان طارم، کبک چیل و کل و بز نیز وجود دارد و در واقع محیط بانان با پایش مدام منطقه، فرصت شکار را از شکارچیان می گیرند.
وی در ادامه از دستگیری شکارچی خرگوش در روستای گلچین منطقه حفاظت شده سرخ آباد واقع در شهرستان های زنجان و طارم خبر داد و گفت: این شکارچی غیرمجاز، حوالی ساعت 11 شب روز پنجشنبه /20 مهر جاری/ در تاریکی شب به قصد شکار آهو پای در این اراضی گذاشته بود که در دام محیط بانان گرفتار آمد.
وی اظهار کرد: یک قبضه سلاح شکاری ته پر تکلول قاچاق، سه تیر فشنگ ساچمه زنی و لاشه یک سر خرگوش از این شکارچی متخلف به دست آمد که هر 2 شکارچی متخلف پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.
به گزارش ایرنا، منطقه شکار ممنوع 'خرمنه سر' به وسعت حدود 77هزار و 885 هکتار در شمال استان زنجان و دامنه جنوبی سلسله جبال البرز واقع شده است.
حیات وحش منطقه شامل 'کل و بز، خرس قهوه ای، پلنگ، سیاه گوش، گرگ، گربه وحشی، کفتار، گراز، کبک دری، کبک چیل، طرلان، دلیجه، شاه بوف، عقاب طلایی و انواع پاسری فرمها' بوده و گونه های گیاهی آن نیز نظیر 'ارس، بلوط، گردو، بنه، ازگیل ، زالزالک، سیاه تلو، افرا، داغداغان، ولیک، آلبالوتلخه، بادام کوهی، راش و انواع گون' می باشد.
منطقه حفاظت شده 'سرخ آباد' در شهرستان های زنجان و طارم و با مساحت 122هزار و 618هکتار از سال 1375 تحت حفاظت قرار گرفته است که دشت سهرین این منطقه یک زیستگاه با ارزش آهو محسوب می شود.
597/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.