به گزارش ایرنا رضا میرزایی روز یکشنبه در ششمین کمیسیون برنامه ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالای کردستان با بیان اینکه در این مدت سه هزار و 132 فقره پرونده با 23 درصد کاهش نسبت به سال گذشته تشکیل شده است افزود: مهمترین تمرکز این کمسیون شناسایی و ضربه زدن به باندهای بزرگ قاچاق کالا است.
به گفته وی، همچنین در این مدت یک هزار و 955 نفر دستگیر شده اند که این اقدامانت نیز نسبت به سال گذشته از کاهش 23 درصد برخوردار است.
وی افزود: در این مدت توقیف وسایل نقلیه سواری و باری نیز با 22 درصد کاهش به یک هزار و 376 مورد رسیده است و همچنین 35 کیلو و 370 گرم مصنوعات طلا نیز از مرزهای کردستان کشف و ضبط شده است.
جانشین پلیس مبارزه با قاچاق کالای کردستان نیز در این آئین با بیان اینکه نیروی انتظامی استان در زمینه کنترل باندهای قاچاق فعال در استان 12 درصد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته رشد دارد گفت: در زمینه شناسایی و متلاشی کردن باندهای قاچاق طی این مدت نیز هفت درصد رشد وجود دارد.
شهریار سلیمانی افزود: علاوه بر اقدامات انجام یافته در استان نیروهای استان موفق شده اند 6 محموله سنگین در استان زنجان، پنج محموله در استان کرمانشاه، 2 محموله در آذربایجان شرقی، یک محموله در آذربایجان غربی و 10 میلیارد ریال نیز سیگار قاچاق را در استان تهران کشف و ضبط کنند.
بر اساس سرشماری سال 95، استان کردستان با جمعیتی بیش از یک میلیون و 603 هزار نفر، دارای 10 شهرستان، 29 شهر، 31 بخش، 86 دهستان و یک هزار و 697 روستای دارای سکنه است.
کردستان از استان های مرزی کشور است که 227 کیلومتر مرز مشترک با شمال عراق دارد، در امتداد این مرز، سه بازارچه و یک مرز رسمی ایجاد شده است.
خبرنگار: حسن حسین زاده ** انتشار دهنده: امید بهمنی
3034/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.