به گزارش ایرنا، محمد محمدی قیداری روز چهارشنبه در اولین جلسه طرح ملی تقسیم کار در راستای کاهش طلاق استان افزود: در راستای مقابله با آسیبهای اجتماعی برای 18 دستگاه اجرایی وظیفه تعیین شده که برنامه ریزی های لازم برای اقدامات هریک از دستگاه ها نیز فراهم شده است.
وی اظهار کرد: برای کاهش آسیبهایی چون اعتیاد، طلاق و نیز در زمینه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار برنامه ها با رویکرد استفاده از ظرفیت های استانی و بومی مورد توجه قرار گرفته که رسیدن به نتیجه مطلوب در این زمینه نیازمند برنامه ریزی منظم از سوی تمامی دستگاه های عضو کارگروه است.
محمدی افزود: طلاق، خشونت، اعتیاد و حاشیه نشینی چهار مولفه اصلی در زمینه آسیبهای اجتماعی هستند که باید در راستای کاهش این چهار معضل اقدامات اساسی انجام گیرد.
وی بیان کرد: آثار سوء طلاق بر فرزندان، افت تحصیلی، رفتارهای اضطرابی، پرخاشگری، فرار از مدرسه، کاهش اعتماد به نفس، جذب دوستان ناباب شدن، رفتارهای بزهکارانه و گرایش به اعتیاد را به دنبال دارد.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: بهزیستی با 2 برنامه با رویکرد پیشگیرانه، مهارت های زندگی، آموزش های پیش از ازدواج و خدمات روانشناسی به صورت حضوری و تلفنی را در دستور کارخود قرار داده است.
وی خاطرنشان کرد: آموزش مهارت های زندگی، آموزش پیش از ازدواج، آموزش زندگی خانواده، طرح مشارکت دانش آموزان، طرح همیاران سلامت و طرح پایگاه سلامت اجتماعی از جمله برنامه های مهم در بهزیستی زنجان است که به زوجین درآستانه ازدواج و افراد در معرض آسیب های اجتماعی کمک می کند.
به گفته وی، طی 6 ماهه اول امسال بیش از 2 هزار نفر به مراکز مداخله در بحران بهزیستی زنجان به منظور کاهش طلاق مراجعه کردند.
به گزارش ایرنا، سال گذشته نیز حدود چهار هزار نفر به مرکز مداخله در بحرانهای اجتماعی بهزیستی زنجان مراجعه و از خدمات روانشناسی و مددکاری بهره مند شدند.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.